راه‌اندازی سایت تولید چیپس چوب در بوستان غدیر

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از راه‌اندازی سایت تولید چیپس چوب در بوستان غدیر خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سایت افزایش بهره‌وری و حفظ منابع و همچنین بازیافت زباله‌های تولیدشده در فضای سبز را به همراه دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی سایت تولید چیپس چوب در بوستان غدیر
شناسه : 24854 | انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان چالش‌های پیش‌روی فضای سبز، اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و حفظ منابع به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان فضای سبز مورد توجه بوده و در همه حوزه‌ها با این نگاه برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، بازیافت زباله‌های فضای سبز را یکی از دغدغه‌های سازمان دانست و افزود: یکی از زباله‌های تولیدشده در حیطه فضای سبز شاخه‌های درختان و نهادهای فضای سبز بعد از هرس در مقاطع و به دلایل مختلف بوده که می‌تواند به چرخه طبیعت بازگردانده شود.

جوادیان از خریداری دستگاه تولید چیپس چوب خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر با خریداری یک دستگاه تولید چیپس چوب بقایای درختان به‌صورت چیپس چوب بازیافت می‌شود.

وی موارد استفاده چیپس چوب را در فضای سبز تشریح و خاطرنشان کرد: چیپس چوب علاوه بر خنک‌سازی سطح خاک، کاهش تبخیر و تعرق، افزایش فعالیت میکروبی، افزایش بهره‌وری آب به احیا و غنای خاک کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: یکی از موارد کاربردی چیپس چوب تهیه بیوکمپوس و استفاده در زیباسازی فضای سبز به‌جای چمن بوده که تا امروز در بعضی از بوستان‌ها مانند بوستان مینا منطقه یک مورد استفاده قرارگرفته است.

جوادیان همچنین از راه‌اندازی سایتی برای تولید چیپس چوب در بوستان غدیر خبر داد و بیان کرد: برای راه‌اندازی این سایت اعتباری بالغ‌بر ٣٠٠ میلیون تومان پیش‌بینی ‌شده و چندین دستگاه تولید چیپس چوب در آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این سایت حجم زباله فضای سبز به‌شدت کاهش پیداکرده و با افزایش بهره‌وری و حفظ منابع می‌توانیم به احیا و غنای خاک برای کاشت گونه‌های جدید کمک کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.