جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام کرد و از افزایش روز به روز تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم
شناسه : 24850 | انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با اشاره به انجام ۳۵ مورد بستری جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان‌های قم افزود: ۳۹ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۷۰ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بوده که حال ۵۷ نفر آنها وخیم است.

قدیر با تأکید بر اینکه ویروس کرونا احتمالا تا مدت ها با ما خواهد بود و باید برنامه استراتژیک داشته و از تصمیمات مقطعی و هیجانی پرهیز شود، گفت: موضوعات فردی نباید در تصمیمات ما دخیل باشد و باید همواره به فکر سلامت مردم در کل استان بود.

وی افزود: تعداد مراجعات به بیمارستان ها افزایش یافته و تمامی بیمارستان های دولتی، غیردولتی، خیریه و… باید بیمار مبتلا به کرونا را پذیرش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: یک نفر بیمار مبتلا به کرونا بدون ماسک اگر فاصله گذاری را رعایت نکرده و در قرنطینه نباشد، می‌تواند ۴۰۶ نفر را در یک محدوده زمانی درگیر کند.

قدیر تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد تست های سرپایی انجام شده مثبت می شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید همواره مد نظر باشد، اگر ۹۰ درصد جامعه ماسک بزنند نیاز به بسیاری از محدودیت‌های اجتماعی نیست.

وی افزود: طبق بررسی صورت گرفته مشخص شده که ۹۰ درصد هموطنان پروتکل های بهداشتی را می دانند، اما تعدادی با این وجود رعایت نمی‌کنند که خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: متأسفانه همدلی نسبت به پیک اول را کمتر از سوی مردم، خیرین و مسولان شاهد هستیم و ان‌شاءالله که تنها نمانیم، اما همواره ما در خط مقدم بوده و با افتخار آماده خدمات رسانی به مردم شریف قم هستیم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.