سه مکان برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شد

شهر بیست/ رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از مطالبات مهم شورا ساماندهی وضعیت کارگران روزمزد است و دراین‌باره سه‌نقطه موقت برای طرح ساماندهی این کارگران در سطح شهر در نظر گرفته‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سه مکان برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شد
شناسه : 24823 | انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله جلالی با تأکید بر همراهی مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی در جهت ساماندهی وضعیت کارگران و جلوگیری از تجمع آن‌ها در میادین، اظهار داشت: شهرداری در اجرای این طرح به‌خوبی واردشده و برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم و پذیرفته‌شده شورای اسلامی قم، ساماندهی وضعیت کارگران روزمزد است و دراین‌باره پیگیری لازم را داریم، افزود: سه‌نقطه موقت برای طرح ساماندهی این کارگران در سطح شهر در نظر گرفته‌شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر آماده شود، برای فاز دوم نیز راهکار تثبیت انجمن صنفی این است که ساختمانی موقت از طرف مدیریت شهری تأمین و اجاره شود تا بتوان این سه‌نقطه موقت را مدیریت و ساماندهی کرد.

جلالی عنوان کرد: شهرداری، زمین در مرکز هسته‌ای شهر ندارد و تأمین آن با دشواری‌هایی همراه است، اما آمادگی لازم وجود دارد که هر کجا زمین مناسب و مطلوبی وجود داشته باشد، آن را در اختیار این طرح قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه عملیاتی شدن تأمین زمین باید به‌صورت لایحه مطرح شود، چراکه تأمین آن شرایط خاص و در تملک یا واگذاری نیز قواعد ویژه‌ای وجود دارد، ابراز کرد: بر اساس قانون، تمامی املاکی که در اختیار شهرداری است، اموال به شمار رفته و باید با حفظ مالکیت در اختیار مجموعه‌ای قرار بگیرد یا با قیمتی مناسب واگذار شود، این مباحث درازمدت است و در شرایط فعلی باید برای دوره‌ای کوتاه‌مدت، مشکل کارگران را هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شورا و مدیریت شهری علاقه‌مند به شکل‌گیری مجموعه‌ای منسجم و در شأن کارگران است و از خدمات شهری تقاضا داریم با بانک اطلاعاتی املاک وارد مذاکره و زمینی مناسب انتخاب شود و هرچند این ساماندهی دارای فرآیندی است، اما به دنبال راهکار باشیم تا زمین شناسایی شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.