به میزبانی مدرسه اسلامی هنر

سروش صحت مهمان چهلمین نشست چای و داستان می شود

شهر بیست/ مجری برنامه «کتاب باز» مهمان چهلمین نشست چای و داستان در قم می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سروش صحت مهمان چهلمین نشست چای و داستان می شود
شناسه : 2469 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سروش صحت نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران روز یکشنبه از ساعت ۱۶ یکشنبه هفتم بهمن مهمان چهلمین نشست چای و داستان در مدرسه اسلامی هنر قم می شود و درباره «جهان مؤلف» صحبت خواهد کرد.

سروش صحت هشتم آذر ۱۳۴۴ در شهر نائین استان اصفهان به دنیا آمد. او در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته «آلودگی شیمایی دریا» تحصیل کرده و مدرک کارشناسی ارشد دارد. او تا قبل از ورود به عرصه بازیگری، معلم شیمی بوده است.

او با سریال «جنگ ۷۷» مهران مدیری در سال ۱۳۷۷ وارد عرصه هنر شد و به شهرت رسید، در همان برنامه نویسندگی را در کنار بازیگری تجربه کرد بازی در سینما را نیز در سال ۱۳۷۸ با فیلم «شراره» آغاز کرد.

او در سال های اخیر، سریال های «ساختمان پزشکان»، «شمعدونی»، «پژمان» و «لیسانسه های یک و دو» را برای تلویزیون ایران کارگردانی کرده است.  

سروش صحت مدتی است در برنامه «کتاب باز» نقش مجری را به عهده گرفته است. او در این برنامه که از شبکه نسیم پخش می‌شود، درباره لذت کتابخوانی حرف می‌زند و نگاهی غیرکلیشه‌ای به مقوله کتابخوانی ارائه می‌دهد. او با چهره‌ها و هنرمندان بسیاری در «کتاب باز» گفت وگو کرده است.

او که خودش هم از کتاب بازهای حرفه ای است، می گوید: «من از خواندن کتاب های ادبیات و رمان لذت زیادی می برم چون قصه خواندن من را به دنیایی می برد که برایم دلنشین تر است و از طریق آن با آدم ها، جهان و تجربه های ناشناخته ای آشنا می شوم. البته کتاب های حوزه نمایش، جامعه شناسی، روانشناسی و فلسفه را هم دوست دارم و آنها را هم دنبال می کنم.»

این کارگردان سینما و تلویزیون همچنین درباره کارکرد «قصه» معتقد است: « قصه آدم ها را به هم نزدیک و تنش‌ها را کم می‌کند؛ ما قصه می‌گوییم که یاد بگیریم و قصه گفتن را فراموش نکنیم. قصه به ما اندیشیدن و گوش کردن را می آموزد چرا که کل جهان به اینکه آدم ها خوب گوش کنند نیاز دارد.»

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.