اتوبوس‌های بخش خصوصی شهر قم تعمیر و بازسازی می‌شود/ نگهداری ۳۸۰۰ پرنده در باغ پرندگان

شهر بیست/ یک‌صد و پنجاهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم تشکیل و در آن از پرداخت وام ۲۵۰ میلیون تومانی برای بازسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی شهر و نگهداری قریب به ۴ هزار گونه پرنده در باغ پرندگان قم خبر داده شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اتوبوس‌های بخش خصوصی شهر قم تعمیر و بازسازی می‌شود/ نگهداری ۳۸۰۰ پرنده در باغ پرندگان
شناسه : 24623 | انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در یک‌صد و پنجاهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که به‌صورت علنی و رسمی در ساختمان شهید باکریان با حضور شهردار قم و معاونان وی برگزار شد، لایحه اخذ مجوز قرارداد تکمیل و مشارکت، تجهیز و بهره‌برداری از باغ پرندگان به نظر موافق کمیسیون موردبررسی قرار گرفت.

*نگهداری ۳۸۰۰ پرنده در باغ پرندگان قم

مجید اخوان، مدت قرارداد را ۴ سال اعلام کرد و افزود: طبق این قرارداد ۹۹ گونه به تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ پرنده در باغ پرندگان نگهداری و هرسال ۱۰ گونه جدید با تعداد ۳۵۰ عدد به آن اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طبق این قرارداد سرمایه‌گذار موظف است طی دو ماه باغ را به بهره‌برداری برساند.

در ادامه عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر کاهش زمان برای افتتاح پروژه، تصریح کرد: بازگشایی باغ پرندگان یکی از مطالبات به‌حق مردم بوده و ما نسبت به آن مسئول هستیم.

سپس محسن محرری هزینه نگهداری پارک را جزء قرارداد و بر عهده سرمایه‌گذار عنوان و خاطرنشان کرد: نگهداری فضای سبز باغ پرندگان بر عهده شهرداری بوده و ۵۰ درصد از بهای بلیت و امتیاز رستوران، غرفه عکاسی و غرفه تنقلات به مجری باغ پرندگان واگذارشده است.

این لایحه با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

در ادامه جلسه لایحه اخذ مجوز تعمیر و بازسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی مطرح شد.

پرداخت وام ۲۵۰ میلیون تومانی برای بازسازی و تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی شهر

اخوان جزئیات این تفاهم‌نامه را تشریح کرد و گفت: تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه برای بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس امضاشده است.

وی، مبلغ وام را تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان اعلام و یادآور شد: بازپرداخت وام ۵ ساله و کارمزد آن ۴ درصد است. که با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

در ادامه جلالی، اقدام سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم را در اورهال کردن اتوبوس‌ها در کشور قابل‌توجه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی اتوبوس و عدم امکان خرید اتوبوس نو حرکت به سمت نوسازی اتوبوس‌ها اقدامی قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر نیز مشکلات بخش حمل و نقل را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: سال‌هاست دولت توجه خود را به این بخش کم کرده و تمام هزینه خرید و نگهداری اتوبوس‌ها بر عهده شهرداری است.

وی با تأکید بر امتیازات خصوصی‌سازی گفت: باید نفع مردم و خدمات‌رسانی مطلوب موردتوجه بوده و از منتظر ماندن مردم در ایستگاه‌های اتوبوس خودداری کنیم.

سپس در پایان جلسه مجید اخوان نامه موسسه خیریه گل‌های بهشتی مربوط به کودکان اوتیسم را مطرح کرد و افزود: این موسسه ساختمانی را در خیابان نواب وقف کرده تا هر کودک از امکانات لازم برخوردار شوند.

وی طبق درخواست مؤسسه خواستار لغو هزینه‌های تغییر کاربری و عوارض ساختمان شد و گفت: تا زمانی که این ساختمان در اختیار کودکان اوتیسم بوده می‌تواند هزینه‌های عوارض آن بخشیده شود.

روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: حذف پارکینگ و استفاده برای سالن همایشات باعث این عوارض شده که می‌شود با حفظ کاربری مسکونی از این عوارض چشم‌پوشی کرد.

۵۰۰دستگاه اتوبوس در قم نوسازی می‌شود

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بر لزوم بازسازی اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه با افزایش قیمت اتوبوس‌ها تا سقف دو میلیارد تومان باید به سمت بازسازی اتوبوس‌ها حرکت کنیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه برای بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه بودجه بعد از شهر تهران و اصفهان در قم امضاشده و امکانی برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی فراهم کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عدد اختصاص داده‌شده به هر خودرو را ۲۶۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این مبلغ با بازپرداخت پنج‌ساله و کارمزد ۴ درصد برای هر دستگاه اتوبوس و با توجه به میزان بازسازی اختصاص داده می‌شود.

وی، آورده شهرداری در این تفاهم‌نامه را ۲۰ درصد دانست و خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد نیز از تبصره ۱۸ در صندوق کارآفرینی گذاشته‌شده و این وام به کسایی که شرایط آن را داشته باشند پرداخت می‌شود.

ذاکریان از امضای قرارداد یک‌ساله به ازای هر ۳۰ میلیون تومان هزینه خبر داد و بیان کرد: به ازای هر ۳۰ میلیون تومانی که برای بازسازی اتوبوس هزینه می‌شود طی تعهد محضری یک سال تعهد خدمت به شهرداری داده می‌شود.

وی، بازسازی ۱۷۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی را در قالب همین امکان عنوان و مطرح کرد: با توجه به امکان به وجود آمده تا سقف ۳۰۰ دستگاه دیگر نیز فرصت بازسازی اتوبوس‌ها وجود داشته و بخش خصوصی می‌تواند از این شرایط استفاده کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: قرارداد منعقدشده با بخش خصوصی برای بازگشت به چرخه خدمات‌رسانی در ناوگان اتوبوسرانی بر مبنای پیمایش محور بوده و امیدواریم در کمترین زمان این تفاهم‌نامه به قرارداد رسمی تبدیل شود.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.