سارقان جوان منازل بالاشهر قم دستگیر شدند

شهر بیست/ جانشین فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۱۲ سارق جوان خبر داد که به ۵۰ فقره سرقت طلا، وجه نقد و عتیقه به ارزش ۳ میلیارد تومان از ساکنان منازل بالاشهر قم اعتراف کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سارقان جوان منازل بالاشهر قم دستگیر شدند
شناسه : 24602 | انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، بهادر اسماعیلی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و با تلاش کارآگاهان، ۱۲ سارق شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه این افراد کشف شده است، تصریح کرد: متهمان طی تحقیقات صورت گرفته و در مواجهه با مستندات موجود به ۵۰ فقره سرقت منزل در قم اعتراف کردند.

اسماعیلی گفت: افراد مذکور با اجاره منازل از یک روز تا یک ماه در قم، وسایل با ارزش منازلی را که از قبل شناسایی کرده بودند، سرقت کرده و سپس به استان خود متواری می‌شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه سن متهمان ۱۸ تا ۲۵ سال و اهل استان‌های غربی کشور هستند، تصریح کرد : این سرقت ها غالباً وسایل کم حجم و با ارزش شامل طلا، وجه نقد و عتیقه بوده و از منازل بالا شهر صورت گرفته است.

اسماعیلی، یکی از روش های شناسایی اموال مسروقه را سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه (سامانه نما) دانست و خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده هر فرد مال باخته می‌تواند از طریق سایت police.ir و درج کد ملی وارد سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه (سامانه نما) شده و اموال مورد نظر خود را جست‌وجو کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • ناشناس

    تاریخ : 31 - تیر - 1399

    اگر مجردی یا حتی با خانواده زندگی میکنید و نگران ضربه روحی ناشی از ورود سارقین خشن که حتی در حضور صاحبخانه هم وارد میشوند هستید، حتما قفل ضد دیلـم نصب کنید، حتی روی دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت معرفی میشوند چون:

    ۱- سارقین فقط قفلهای درب و حفاظ را باز یا تخریب میکنند و جنس درب براشون مهم نیست.

    ۲- حتی اگر درب فقط یک قفل داشته باشه، باید قفل ضد دیلـم باشه که به هیچ روشی، حتی توسط کلید ساز، قابل باز یا تخریب شدن از طریق شاه کلید، پیچگوشتی، انبر قفلی یا دیلم نباشه.

    ۳- مقابل بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها هم حفاظ ضد دیلم نصب کنید که امکان تخریب از جای جوش و اتصالات با انبر قفلی و دیلم وجود نداشته باشه.

    ۴- سارقینی هم هستند که تحت عنوان مامور پلیس، آب، برق، گاز، پیک و … خودتون درو براشون باز میکنید که در این مورد خاص، یک گاوصندوق ضد دیلم بخرید که حتما مجهز به قفل ضد زورگیری باشه تا نه بتونن اموال داخل گاوصندوق را سرقت کنند و نه خودتونو اذیت کنند.


    پاسخ

  • ناشناس

    تاریخ : 31 - تیر - 1399

    قفل ضد دیلم روی درها و حفاظ ضد دیلم مقابل پاسیو، بالکن و پنجره ها نصب کنند که اگر دزدان تا پشت در و پنجره ها هم رسیدن، به هیچچچچچچچ روشی نتونن وارد بشن


    پاسخ