با حضور حسن بیاتانی

سی‌وهشتمین محفل «مهر و ماه» برگزار شد

شهر بیست/ سی و نهمین محفل شعر مهر و ماه با حال و هوای ایام فاطیمه برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سی‌وهشتمین محفل «مهر و ماه» برگزار شد
شناسه : 2452 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سی و هشتمین محفل شعر مهر و ماه با حال و هوای ایام فاطمیه، با حضور حسن بیاتانی و محمد جواد شرافت از شاعران شناخته شده آئینی و دیگر شاعران جوان استان برگزار شد.

مهر و ماه سی و نهم با گفت وگوی شرافت مجری کارشناس محفل و حسن بیاتانی مهمان برنامه و دبیر سایت ادبی «آیات غمزه» آغاز شد. بیاتانی در سخنانش به نخستین تجاربش در دنیای شعر از جمله انتشار سه مجموعه شعرش؛ «حافظ ما»، «آقایی که شما باشی» و «کهکشان راه نیلی» پرداخت.

وی با اشاره به تغییر فضای اشعارش پس آشنایی با زبان شعر معاصر از شاعران خواست تا دلیل روی آوردنشان به شعر را از یاد نبرند. بخش اصلی محفل مهر و ماه به شعرخوانی شاعران جوان استان اختصاص یافت. در این شب ۲۶ شاعر قمی آثارشان را قرائت کردند که اغلب اشعار در حوزه شعر فاطمی و آئینی بود.

عاطفه خرمی، سید امیرحسین صالحی، طاهره سادات ملکی، علی محمودی، نرجس حسین‌پور، حسین صادقی‌فر، احمد رضا نادری، مریم بسحاق، سید سکندر حسینی، نرجس میرفیضی، محمد میرزایی بازرگانی، علیرضا صبوری، صدرا کاوه، معصومه سادات حسینی، امیرعباس بختیاری، سید ابوالقاسم غضنفری، مصطفی نصیری، مایرَم تکیه‌ای، محمد محمودآبادی، مرتضی فاتحی‌نسب، تکتم‌سادات حسینی، سید امیرحسین خوشرو، هادی قاسمی، ابراهیم زمانی، احمدجواد نوآبادی و محمد شهریاری شاعرانی بودند اشعارشان را برای حضار خواندند.

در میانه شعرخوانی شاعران، محمدجواد شرافت به رویدادهای ادبی استان از جمله فراخوان چهلمین محفل قمپز که تا ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ مهلت ارسال اثر دارد، اشاره کرد. همچنین شعرخوانی غلامرضا اطلاقی از شاعران سال‌های گذشته شهر قم در پانزدهمین محفل شعر شکوفه‌های خیال که آذرماه سال ۸۳ برگزار شده بود، بر روی پرده به نمایش درآمد تا خاطرات جمعی از حاضران تجدید شود.

در پایان نیز آقایان مرتضی فاتحی‌نسب و امیرعباس بختیاری با رأی حاضران به عنوان شاعران برگزیده سی و هشتمین محفل شعر مهر و ماه انتخاب شدند و با اهدای تندیس مهر و ماه و هدیه نقدی از آنها تجلیل شد.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.