با محوریت شهادت حضرت زهرا(س):

مستند «قبر غایب» در قم تولید می شود

شهر بیست/ مستند «قبر غایب» با محوریت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و به کارگردانی سید حسن محیط زاده در مرحله تصویربرداری قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مستند «قبر غایب» در قم تولید می شود
شناسه : 2444 | انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سید حسن محیط زاده گفت: این فیلم کوتاه مستند بازسازی شده که به سفارش هیئت مذهبی ناصریه عراق در حال تصویربرداری است، با محوریت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دلیل مخفی بودن قبر آن حضرت در حال ساخت است.

کارگردان مستند «قبر غایب» ادامه داد: این اثر از مجموعه روایت تشکیل شده و از وقایعی که آن زمان اتفاق افتاده و روایت داستان از بعد از حمله به خانه حضرت علی (ع) و آتش زدن آن شروع می شود تا جایی که بنا به در خواست حضرت فاطمه (س)، مراسم خاکسپاری مخفیانه انجام شده و حضرت علی(ع) برای جلوگیری از نبش قبر آن حضرت و محافظت از آن، تصمیم به مخفی نگه داشتن مقبره ایشان می کند.

وی افزود: این اثر بر اساس مجموعه منابع و از روایات مختلف همچون بیت الأحزان شیخ عباس قمی، مجمع النورین علامه مرندی و همچنین چند مجموعه دیگر جمع آوری شده تا به این متن برسد.

محیط زاده تصریح کرد: هادی افضلی، مهدی ایام، حسن حسنی، مسعود مشعوف، مرتضی خوشحالت و علی یزدیان از بازیگران این مستند هستند.

خاطرنشان می شود: علی دارایی مشاور و مجری طرح، روح الله عسگر دستیار یک کارگردان، علیرضا عباسپور دستیار دو کارگردان، جلال رحیمی مدیر فیلم برداری، اکبر زندیه، مرتضی غمخوار و امیر رضایی دستیاران فیلم بردار، مهدی معینی بشیر گریمور، محمد هدایتی صدابردار، حسن حسنی مدیر تولید، محمدحسین حسنی دستیار تولید، هانی احمدزاده مسئول روابط عمومی، مهدی صالحی پشتیبانی فنی، مسعود مشعوف طراح لباس،  زهره رفیعی دستیار طراح لباس، لیلا قطبی نیا منشی صحنه، سهیلا قطبی نیا دستیار منشی صحنه، صادق مشهدی تدوینگر، محمد مهدی کلهر برنامه ریز، وحید صفری مدیر تدارکات و مهدی اصغری و محمد جوشقانی دستیار تدارکات این مستند هستند.

نوشته های مشابه
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.