سید امیر طباطبایی در گفت‌وگو با «شهر۲۰»:

سید جلال طباطبایی مورد علاقه مدیری و عطاران بود/ او همیشه با افتخار از قم یاد می‌کرد

شهر بیست/ این فیلمساز قمی با بیان اینکه زنده‌یاد سید جلال طباطبایی همیشه به قمی بودن خود افتخار می‌کرد، گفت: بسیاری از بزرگان سینما و تلویزیون ایران، سید جلال را دوست داشتند و از مهدی فخیم‌زاده تا مهران مدیری و رضا عطاران و بهروز شعیبی، او را به اسم «سید» صدا می‌کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سید جلال طباطبایی مورد علاقه مدیری و عطاران بود/ او همیشه با افتخار از قم یاد می‌کرد
شناسه : 24334 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶   پرینت

سید امیر طباطبایی از فیلمسازان قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با تسلیت درگذشت مرحوم سید جلال طباطبایی، به رفاقت بیست ساله خود با او اشاره کرد و گفت: مرحوم طباطبایی با اینکه در تهران متولد شد و در خیابان ۱۲ فروردین تهران زندگی می کرد اما ریشه و تبار پدر و مادری او متعلق به محله «گذر جدا» واقع در خیابان چهارمردان قم بود.

وی با بیان اینکه سید جلال طباطبایی همیشه به قمی بودن خود افتخار می‌کرد، گفت: به خاطر دارم وقتی بچه‌های هنری و سینمایی قم در تهران فعالیت می کردند منکر قمی بودن خود می‌شدند اما سید جلال با اینکه متولد تهران بود اما همیشه و همه جا با افتخار اسم قم را می آورد و بدنه سینمای ایران، او را به قمی بودن می‌شناختند.

این فیلمساز قمی با بیان اینکه سید جلال طباطبایی دست بسیاری از بچه‌های قم را در سینما گرفت و حمایت کرد، افزود: برای من باعث افتخار بود که سال ۸۰ وقتی فیلم «مائده آسمانی» را کارگردانی می‌کردم، هم به عنوان یکی از بازیگران نقش اصلی حضور داشت و هم در امر تولید فیلم کمک کرد.

طباطبایی همچنین به همکاری خود با مرحوم طباطبایی در فیلم داستانی همبستگی، مجموعه تلویزیونی «ما هیچ، ما نگاه» و سریال «پشت درهای خاکی» اشاره کرد و افزود: همچنین در مقطعی افتخار داشتم در فیلم «میراث» که مرحوم خسرو شکیبایی و حدیث فولادوند هم نقش‌آفرین بودند، در خدمت این بازیگر خوب قم باشم.

وی با اشاره به عشق و علاقه مرحوم سید جلال طباطبایی به اهل‌بیت(ع)، گفت: ایشان انسان بسیار شریف و دوست‌دار اهل‌بیت(ع) بود و همیشه در ایام محرم و صفر با شال سبز دیده می‌شد.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تصریح کرد: مرحوم طباطبایی در مقطعی که هر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه به قم می آمد، به هیئات مذهبی و تکایای قم می‌رفت و برای بنده نقل می‌کرد بیش از ۵۰ سال در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در قم حضور داشته است.

طباطبایی با اشاره به نقش آفرینی این هنرمند قمی در سریال‌های «شب‌های برره»، «متهم گریخت» و «خانه به دوش»، گفت: با اینکه مرحوم طباطبایی در نقش‌های کوتاهی بازی کرد اما مخاطبان تلویزیون، او را به یاد دارند.

وی افزود: مرحوم طباطبایی همیشه انرژی مثبت و روحیه گرمی داشت و هرکدام از اهالی سینما و تلویزیون وقتی با او کار می کردند، تا سالیان سال او را فراموش نمی کردند.

این فیلمساز قمی با اشاره به سابقه همکاری مرحوم طباطبایی با فیلمسازان مطرح سینما و تلویزیون، گفت: چه سعادتی بالاتر از اینکه خیلی از بزرگان سینمای ایران، سید جلال را دوست داشتند و از آقای فخیم زاده که برای اولین بار، او  را به سینما دعوت کرد تا مهران مدیری و رضا عطاران و بهروز شعیبی، او را به اسم «سید» صدا می کردند.

طباطبایی افزود: مرحوم طباطبایی در آثار فیلمسازان قم از جمله علی بیطرفان، جواد افشار، سید روح الله حسینی و بنده نقش آفرینی کرده بود و سابقه همکاری داشت.

وی با بیان اینکه سید جلال طباطبایی در دو سال اخیر با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، گفت: امیدوارم بعد از تحمل رنج و سختی فراوانی که کشید، امروز شروع آرامش برای ایشان باشد.

طباطبایی در پایان به یکی از کارهای زیبا و متفاوت زنده‌یاد سید جلال طباطبایی اشاره کرد و گفت: ایشان هرسال یک نیسان آلبالو از باغی در فشم تهران به قم می آورد و در میان زائران حرم حضرت معصومه(س) توزیع می‌کرد.

خاطرنشان می‌شود مرحوم سید جلال طباطبایی امروز بر اثر ایست قلبی درگذشت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.