رئیس دارالقرآن الکریم کشور روایت کرد:

خوابی که موجب انگیزه علامه طباطبایی برای تدوین «المیزان» شد

شهر بیست/ رئیس دارالقرآن الکریم کشور گفت: راهکار کاهش آسیب های اجتماعی در بازگشت به قرآن و زندگی قرآنی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خوابی که موجب انگیزه علامه طباطبایی برای تدوین «المیزان» شد
شناسه : 2432 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، مهدی قره شیخلو رئیس دارالقرآن الکریم کشور در گردهمایی سراسری مدرسان و مربیان کشوری سبک زندگی قرآنی و رونمایی از پنج کتاب سبک زندگی قرآنی که روز پنج شنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهارداشت: در طول چهل سال گذشته دستاوردهای قرآنی زیادی را به برکت انقلاب اسلامی در کشور داشتیم که یکی از این دستاوردها آموزش قرآن در سطوح مختلف و تبلیغ قرآن بوده است.

وی تصریح کرد: ۱۵ میلیون نفر در طول ۴۰ سال گذشته آموزش های قرآنی از جمله آموزش های عمومی، تخصصی، حفظ و تربیت مربی را فراگرفته اند.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور گفت: برخلاف اینکه این آموزش ها ضروری بوده و باید انجام می شده اما نیازمند اقدام تکمیلی است لذا استاد خدام حسینی از سال ۷۴ بحث بکارگیری قرآن در زندگی را مطرح و باب جدیدی را باز کردند.

قرخ شیخلو افزود: بحث بکارگیری آموزه های قرآنی در زندگی در فضای قرآنی کشور مورد بحث قرار گرفت و در این سه سال اخیر به صورت مأموریت آموزشی به آن توجه شد و رویکرد همه برنامه های قرآنی را تربیت قرآنی تعیین کردیم و بیش از ۳۰۰ کارگاه سبک زندگی قرآنی برگزار و شش دوره تربیت مربی برپا شد.

وی بیان کرد: این اقدام آغاز شده اما ابتدای راه هستیم و باید تلاش کنیم در تربیت نیروی متخصص برای این موضوع و هم در تدوین محنوا و هم در گستره آموزشی آن کمک کنیم که نتیجه و بازخورد این کارگاه ها مردم استقبال بسیار خوبی داشتند.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور بیان کرد: نظرسنجی های که انجام شد این را نشان می دهد که غاطبه مردم دنبال این هستند که از نسخه های قرآنی در زندگی خود استفاده کنند و بکار گیرند واین اقدام مهم و با برکتی است که همه باید کمک کنیم که به سرعت توسعه پیدا کند و عمق و تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

قره شیخلو ادامه داد: در این راه ممکن است آفت هایی هم داشته باشد و آن عمل نکردن عاملان به این کتاب آسمانی هستند، لذا مهمترین موضوع این است که کسانی که در حلقه اول به عنوان مبلغان و مربیان هستند باید مراقبت های فردی را در دستور کار خود قرار دهند و باید زندگی قرآنی داشته باشند و از خود شروع کنند تا مردم به عینه رفتارهای قرآنی را شاهد باشند.

*اعمال و رفتار فعالان قرآنی باید الگوی جامعه باشد

وی با تأکید براینکه باید از بزرگان حوزه علمیه و دانشگاه استفاده کنیم، گفت: به این منظور خدمت آیت الله جوادی آملی رسیدیم و پس از آن با انرژی چند برابر کار را ادامه دادیم و برخلاف همه محدودیت ها در برخی استان ها این کلاس ها برگزار می شود و به عنوان تکلیف بر گردن خود می دانیم که با داشتن کوله باری ۴۰ ساله، در دهه پنجم انقلاب سبک و سیاق زندگی مان را قرآنی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه راهکار کاهش آسیب های اجتماعی در بازگشت به قرآن و زندگی قرآنی است، به بیان خاطره ای از آیت الله علوی گرگانی پرداخت و گفت: چند سال پیش خدمت این مرجع تقلید رسیدیم، ایشان فرمودند یک روز خدمت علامه طباطبایی(ره) رسیدیم و از ایشان سوال کردیم انگیزه تدوین المیزان چطور در شما بوجود آمد؟ ایشان فرمودند: پس از فوت مادرم یک شب ایشان را در عالم خواب دیدم و به من خطاب کردند: محمدحسین این همه کار انجام دادی اگر می خواهی کارهایت مورد قبول قرار گیرد یک کاری برای قرآن انجام بده و من زمانی که از خواب بلند شدم تصمیم گرفتم یک دوره تفسیر قرآن را بنویسم و تدوین المیزان را مدیون مادرم هستم.

وی تأکید کرد: ما هم باید کاری برای قرآن انجام دهیم و خدمتگزار صادق باشیم در مرحله اول رفتار و گفتار ما بوی قرآن دهد و هم بتوانیم دیگران را به این سفره با برکت دعوت کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.