برگزاری کارگاه عروسک‌گردانی و صداپیشگی در قم

شهر بیست/ کارگاه «عروسک گردانی و صدا پیشگی» با حضور ‌زهره وکیلی عروسک گردان و صدا پیشه‌ شخصیت‌های عروسکی در حوزه هنری استان قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری کارگاه عروسک‌گردانی و صداپیشگی در قم
شناسه : 24315 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، در ابتدای این کارگاه ‌زهره وکیلی مجری و صدا پیشه‌ی عروسک‌های متعددی از جمله عروسک‌ «چیه» با تاکید بر این نکته که صداپیشه‌ باید قابلیت‌های صدایش را بشناسد، تاکید کرد: «کاراکتر سازی، بخش مهمی از عروسک‌گردانی است اما تیپ‌سازی برای عروسک، بسیار اشتباه است و عروسک گردان باید تلاش کند و برای عروسک شخصیت‌سازی کند. صداپیشه عروسک باید مانند یک بازیگر با توجه به در نظر گرفتن شناسنامه هر عروسک، به جای آن صحبت کند.»

 وکیلی در ادامه به چگونگی انتقال انرژی و ویژگی‌های شخصیتی یک عروسک توسط عروسک‌گردان و صداپیشه اشاره کرد و گفت: «ویژگی‌های ظاهری عروسک در صداپیشگی آن، بسیار مهم است. ظاهر عروسک نشان می‌دهد که او آرام و مطیع است یا سرکش و پر جنب و جوش یا اینکه حدود سن او چقدر است.»

وی متذکر شد: «متأسفانه در خیلی از کارهای عروسکی، این اتفاق نمی‌افتد و گاه از عروسک‌های تلویزیونی، صداهای شنیده می‌شود که خام است. به همین دلیل هم مخاطب جذب آن شخصیت نمی‌شود و شخصیت عروسکی ماندگار نمی‌شود.»

زهره وکیلی در ادامه از هنرجوهای حاضر در کارگاه تست صدا گرفت و به بررسی قابلیت صدا هر کدام از آنها پرداخت. این کارگاه به صورت هفتگی و با حضور اعضای کارگروه عروسک‌سازی باشگاه تئاتر تجربه برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.