معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم:

گسست میان قرآن و زندگی ما باید کم شود/ کارگاه های سبک زندگی قرآنی پایه گذار تحول در جامعه است

شهر بیست/ معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با ابراز تأسف از اینکه زندگی ما از آموزه های قرآنی خالی شده است، گفت: زندگی و قرآن هر کدام راه خودشان را طی می کنند و باید بپذیریم این گسست اتفاق افتاده و جهت رفع آن تلاش کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گسست میان قرآن و زندگی ما باید کم شود/ کارگاه های سبک زندگی قرآنی پایه گذار تحول در جامعه است
شناسه : 2428 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی، گردهمایی سراسری مدرسان و مربیان کشوری سبک زندگی قرآنی و رونمایی از پنج کتاب سبک زندگی قرآنی روز پنج شنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

شکری معاون آموزش وپژوهش سازمان دارالقرآن الکریم، اظهارداشت: یک قرن پیش زمانی که آیت الله شاه آبادی در کتاب «شذرات المعارف» نوشته بود امروز جامعه اسلامی گرفتار بلیه هایی است اما کمتر کسی از راه حل و راه برون رفت آن صحبت می کنند در صورتی که راه برون رفت از مشکلات و لباسی که موجب عزت مسلمین باشد چنگ زدن به دو ریسمان ولایت و اخوت است و این فرمایش ایشان مبنا و جریان انقلاب امام راحل به عنوان احیاگر قرآن در عصر بی خبری بود.

شکری تصریح کرد: در تمام دوران ها احیاگران تفکر دینی و افراد دردآشنای این حوزه در یک امر اشتراک داشتند که نجات تمدن اسلامی راهی جز بازگشت به قرآن ندارد و توسط سید جمال الدین اسدآبادی هم مطرح شد که مهمترین دلیل افول جوامع اسلامی فاصله گرفتن از زندگی قرآنی است.

وی با ابراز تأسف از اینکه زندگی ما از آموزه های قرآنی خالی شده است، گفت: زندگی و قرآن هر کدام راه خودشان را طی می کنند و باید بپذیریم این گسست اتفاق افتاده و جهت رفع آن تلاش کنیم.

معاون آموزش وپژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به دسیسه دشمنان انقلاب علیه قرآن و انقلاب گفت: دشمنان سعی می کنند ما را از قرآن دور کنند اما مقام معظم رهبری فرمودند بخش اصلی و جان تمدن مدرن، سبک زندگی اسلامی است اما در این زمینه خیلی پیشرفتی نداشته ایم و باید بیش از این تلاش شود.

شکری افزود: دارالقرآن کریم به این امر مهم ورود پیدا کرده اما در آغاز راه است و تلاش دارد از مهجوریت بکاهد زیرا قرآن، امروز هم می تواند ما را آسمانی کند؛ همان گونه که در دوران جاهیلیت این اقدام را انجام داد به گفته آیت الله جوادی آملی قرآن می تواند پایه های تمدن بزرگ اسلامی را بنیانگذاری کند.

وی گفت: اعجاز لفظی و معنوی قرآن ابدی است مهم این است که به این ریسمان اللهی چنگ بزنیم و در زندگی خودمان بکار گیریم.

معاون آموزش وپژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه کارگاه های سبک زندگی قرآنی پایه گذار تحول در جامعه است، ابرازداشت: با برگزاری کارگاه های سبک زندگی در مدت زمان کوتاه، بازخوردهای مهمی را شاهد بودیم و برخی شرکت در این کارگاه ها را تولد دوباره و تغییر نگرش به زندگی خود دانستند لذا این حرکت ارزشمند است و باید توسعه پیدا کند و تلاش علمی و البته مجدانه می خواهد و ما دست یاری خود را به سوی همه کسانی که می توانند کمک رسان باشند دراز می کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.