«شکار هیولا» در قم نقد شد

شهر بیست/ بیست و نهمین محفل عصرانه داستان با موضوع نقد و بررسی رمان «شکار هیولا» برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«شکار هیولا» در قم نقد شد
شناسه : 24261 | انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، بیست و نهمین محفل «عصرانه‌ داستان» با موضوع نقد و بررسی رمان «شکار هیولا» با حضور سمیه عالمی داستان نویس و منتقد ادبی و محمد سرشار نویسنده‌ی رمان «شکار هیولا» و مدیر شبکه کودک سیما در قم برگزار شد.

سمیه عالمی در ابتدای این نشست، جمله‌بندی‌های کتاب «شکار هیولا» را مورد پسند قشر نوجوان دانست و گفت: رمان «شکار هیولا» علاوه بر فرم داستانی یک سند تاریخی به حساب می‌آید که حفظ هویّت ایرانی در آن به وضوح دیده می‌شود. در آثار نویسندگان معاصر تقلید و تکرار زیاد دیده شده با این حال نویسنده این کتاب، شیوه‌ای متفاوت و مناسبِ مخاطب امروزی انتخاب کرده‌است.

نویسنده رمان «مسافر جمعه» بیان کرد: نویسنده تلاش کرده به مخاطب انرژی ببخشد، روحیه‌ی او را بازیابی کند و او را امیدوار نگه دارد. باید بگویم بهتر بود مقدمه‌ای که در ابتدای کتاب آمده در پایان آن می‌آمد چرا که این کار اگر بعد از داستان انجام می‌شد به اقناع مخاطب بیشتر کمک می‌کرد.

عالمی با اشاره به مطرح شدن مضامینی چون عزّت نفس و اعتماد به نفس در کتاب «شکار هیولا» یادآور شد: این کتاب التیام بخشِ دردها و رنج‌های این روزهای مردم کشور است و موضوع کتاب می‌تواند به خوبی با قشر نوجوان ارتباط برقرار کند. 

*سرشار: به دنبال این بودم که تصویرسازی جزئی‌تر و دقیق‌تری در ذهن مخاطب ایجاد کنم

در بخش دیگری از این محفل ادبی محمد سرشار با اشاره به آثارش گفت: درآثاری که تاکنون داشته‌ام، بیشتر به دنبال این بودم که تصویرسازی جزئی‌تر و دقیق‌تری در ذهن مخاطب ایجاد کنم. من در طول فعالیت ادبی‌ام کتاب‌های مختلفی نوشته‌ام، دلیل این امر، دغدغه‌های متفاوتی است که با من بوده و همین امر باعث شده دست روی سوژه‌های متنوعی بگذارم.

سرشار با اشاره به کتاب «شکار هیولا» گفت: در این اثر رده سنی نوجوان مدنظر بوده، اما این کتاب به شکلی نوشته شده که بزرگسالان هم بتوانند از خواندن آن لذّت ببرند. برای من از همان اول مهم بود که مخاطب نوجوان بداند داستانی که می‌خواند بر اساس یک اتفاق واقعی است. 

وی در مورد مراحل خلق آثار داستانی‌اش تصریح کرد: برای نوشتن یک اثر، پس از تمام شدن نوشتار اولیه و طرح کلی داستان، از اول آن را مورد بازنگری، ویرایش و پرداختن به جزئیات، قرار می‌دهم. حقیقت این است که در سنین نوجوانی، یک آرمانگرایی در افراد به وجود می‌آید و ما باید این آرمانگرایی نوجوان‌ها را مهم بدانیم و به آن پروبال بدهیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.