اصلاح نگرش جامعه به حرفه وکالت ضروری است

شهر بیست/ رئیس کل دادگستری قم با تأکید بر اینکه بسیاری از مردم به علت آشنا نبودن با قوانین قضایی، توان احقاق حق خود را ندارند، گفت: اصلاح نگرش جامعه به حرفه وکالت ضروری است و باید فرهنگ استفاده از وکیل در بین مردم تقویت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اصلاح نگرش جامعه به حرفه وکالت ضروری است
شناسه : 24246 | انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، مراسم تحلیف پذیرفته شدگان آزمون اختبار ۹۸ کانون وکلای دادگستری استان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم و معاون قضایی وی، در محل کانون وکلای دادگستری استان قم برگزار شد.

در این مراسم پذیرفته شدگان در حضور هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان جهت نائل شدن به درجه وکالت پایه یک ،سوگند یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در این مراسم بر لزوم محترم شمردن قوانین در همه شرایط تأکید کرد و گفت: امیدوارم جز در راه عدالت و احقاق حقوق مردم گام بر ندارند.

رئیس کل دادگستری استان قم با تشبیه قضات و وکلا به عنوان دو بال فرشته عدالت در جامعه افزود: نام وکیل، همواره با صفاتی شریف و مقدسی همچون دفاع از حق، پایبندی صادقانه و متعهدانه به قانون و یاری‌رساندن به مظلوم گره خورده است و از همین منظر وکالت شغلی مقدس مورد احترام مردم در جامعه است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم به علت عدم آشنایی با قوانین قضایی، توان احقاق حق خود را ندارند و از این رو اصلاح نگرش جامعه به حرفه وکالت ضروری است و باید فرهنگ استفاده از وکیل در بین مردم تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان قم در ادامه کارآموزان را به افزایش مستمر سطح دانش حقوقی و قضایی خود توصیه کرد و افزود: اشراف پیدا کردن بر قوانین و مقررات، اطلاع و به روز بودن دانش وکلا، باعث ارتقای احترام و عمل به قانون می شود و به لحاظ وابستگی شغل وکلا با امر قضا این امر باعث دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده ها خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.