مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

علامه طباطبایی(ره) احیاکننده سبک زندگی قرآنی بود/ تلاش مربیان قرآنی معطوف در شکل گیری ارتباط با جوانان باشد

شهر بیست/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: علامه طباطبایی معنا و مفهوم زندگی قرآنی و فهم قرآنی را تبیین کرد و یک نگاه نو به قرآن کریم داشت و بازکننده راه های باعظمت اجتماعی، سیاسی و فهم قرآن بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
علامه طباطبایی(ره) احیاکننده سبک زندگی قرآنی بود/ تلاش مربیان قرآنی معطوف در شکل گیری ارتباط با جوانان باشد
شناسه : 2419 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، گردهمایی سراسری مدرسان و مربیان کشوری سبک زندگی قرآنی و رونمایی از پنج کتاب سبک زندگی قرآنی روز پنج شنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه علامه طباطبایی احیا کننده قرآن و سبک زندگی قرآنی بود و ما تلاش داریم این امر را گسترش دهیم، اظهارداشت: علامه طباطبایی معنا و مفهوم زندگی قرآنی و فهم قرآنی را تبیین کرد و یک نگاه نو به قرآن کریم داشت و بازکننده راه های باعظمت اجتماعی، سیاسی و فهم قرآن بود؛ استاد بزرگواری که با غربت و عظمت راه فهم و درک قرآن را پیمود و ما در این بیت شریف بیان می کنیم که این راه را احیا می کنیم.

وی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «انقلاب اسلامی آغاز یک تمدن عظیم است» لذا هم اکنون دوران بلوغ و فهم دوباره قرآن است و این کتاب الهی به برکت جمهوری اسلامی در اوج تلألو و نورانیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ان شاءالله بتوانیم کلام و مسلک قرآن را به تمام بشریت برسانیم، گفت: انقلاب زیر سایه قرآن حرف حق را تبیین کرده و به برکت قرآن این حرکت جهان شمول خواهد شد و به برکت قرآن پرچم انقلاب را بر قله های بشریت برمی افروزیم.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: باید قرآن و مکتب قرآن را به زندگی ها وارد واین برکت را به بشریت منتقل کنیم.

وی خطاب به مربیان و اساتید قرآنی گفت: امیدوارم مصداق افرادی شویم که در دنیا وآخرت قرآن را از مهجوریت خارج و در زندگی مردم وارد کردند و تنها به داشتن قرآن در منزل و گذاشتن آن بر لب طاقچه اکتفا نکردند تا این گنجینه عظیم در دنیا و آخرت ما را نجات دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: قرآن باید به کتابی تبدیل شود که نه فقط خوانده و ثواب برده شود بلکه در لحظه لحظه زندگی ما جاری و ساری باشد و آن را توسعه دهیم و با تلاش جمعی این امر عظیم را محقق خواهیم کرد و این محتوای عظیم در زندگی فردی و اجتماعی ما بروز پیدا کند.

عزت زمانی بیان کرد: چقدر دردناک است که برخی به اسم اسلام، مبانی با عظمت قرآن را که سراسر آن دفاع از مظلوم و اعتلای دین است کنار بگذارند و در تلاش هستند کلام دیگری را پیدا می کنند که دفاع از مظلوم و آرمان های قرآن داشته باشد.

وی اظهارکرد: صفحات قرآن مملؤ از دفاع از مظلوم و نحوه رویارویی با کفار و ظالمان است و اعتلای قرآن وظیفه همه متدینین و عاملان قرآن است و با تلاش ما به زودی این کلام می تواند در سراسر دنیا پخش شود و مورد استقبال قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه کوتاهی هایی در عمل به قرآن می شود، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «امروز همه بشر محتاج قرآن هستند اما اگر ما مسلمانان به آن عمل نکنیم خسارتمان بیشتر است زیرا ما این نسخه و این دستورالعمل را داریم؛ تجربه تاریخی آن را هم داریم بشریت در صدر اول به برکت عمل به قرآن، در علم و اخلاق و عمل و پیشرفت های گوناگون مادی و معنوی اوج پیدا کرد؛ قرآن همیشه زنده است قرآن نیازهای انسان را مورد توجه قرار می دهد قرآن در هر عصری می تواند بهترین نسخه سعادت انسان ها باشد.»

عزت زمانی ادامه داد: قرآن چراغ راه است وتلاش مربیان قرآنی باید برای تفهیم و ارتباط بهتر و آشنایی بیشتر با جوانان باشد.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب قرآن، تلالوی اسلام ناب است و کار ما باید تبیین اسلام انقلابی وعاشورایی سیدالشهدا باشد لذا اگر بخواهیم یک نسخه شفابخش برای بشریت ارائه دهیم جز قرآن نداریم و ان شاءاالله خداوند ما را خادم قرآن قرار دهد.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.