۶۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی قم

شهر بیست/ مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: براساس تصمیم شورای تامین مسکن استان میزان آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی در قم ۶۰ میلیون تومان خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی قم
شناسه : 24087 | انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری روز یکشنبه در اولین جلسه شورای تامین مسکن استان اظهار داشت: براساس ظرفیت اعلامی، در مرحله اول طرح اقدام ملی، چهار هزار و ۴۰۰ نفر در استان قم ثبت‌نام کردند که تعداد ۲ هزار و ۱۵۵ نفر تایید اولیه و تعداد یک هزار و ۸۴۵ نفر رد شدند.

صبوری اضافه کرد: بررسی مجدد وضعیت رد شدگان مرحله اول که اعتراض خود را ثبت کردند، در دست انجام است و به‌زودی نتایج اعتراض آن‌ها اعلام و در صورت تایید به فرآیند ثبت‌نام و پذیرفته‌شدگان اضافه و ملحق خواهند شد.

وی گفت: برای ۲ هزار و ۱۵۵ نفر تایید شده مرحله اول به‌طور متناوب و گروه‌گروه پیامک مراجعه به بنیاد مسکن و برای تعداد حدود ۳۰۰ نفر  از آن‌ها پیامک افتتاح حساب ارسال‌شده است.

صبوری با اشاره به این‌که برای تمامی افراد تایید شده به‌مرور زمان پیامک افتتاح حساب ارسال خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیامک بعدی، اعلام واریز آورده اولیه متقاضیان به مبلغ ۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گفته دبیر شورای تامین مسکن استان قم، افراد به‌محض دریافت پیامک واریز وجه، ظرف مدت ۱۵ روز کاری مبلغ ۴۰ میلیون تومان به شماره‌حسابی که قبلا برای آن‌ها پیامک شده است واریز خواهند کرد و بعد از گذشت یک ماه از آن، ۲۰ میلیون باقی‌مانده باید به‌حساب واریز شود.

صبوری در بخش دیگری از سخنان خود، به‌ضرورت توجه به تجربه مسکن مهر اشاره کرد و ادامه داد: احداث زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق، گاز و تلفن قبل از انجام احداث مسکن باید موردتوجه قرار بگیرد و از دستگاه‌های خدمات رسان و زیربنایی درخواست کرد در این زمینه همکاری لازم به عمل‌آورند.

وی در خصوص ورود تعاونی‌ها به ساخت‌وساز طرح اقدام ملی استان قم گفت: تجربه مسکن مهر نشان داد استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در امر ساخت‌وساز موفق نبوده است و بنا بر تصمیم شورای تامین مسکن استان قم، با ورود تعاونی‌ها به ساخت‌وساز طرح اقدام ملی مخالفت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بابیان این‌که در خصوص مسکن مددجویان بهزیستی اقداماتی در دست انجام است افزود: در راستای طرح اختلاط اجتماعی، و حضور گروه‌های مختلف درآمدی در طرح اقدام ملی مسکن، دست‌کم ۲۰ درصد سهم طرح اقدام ملی با حداقل آورده و حداقل متراژ و مشاعات در اختیار مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) قرار خواهد گرفت.

وی گفت: البته این شرایط  حمایتی برای افرادی است که در طرح اقدام ملی مسکن استان قم ثبت‌نام کرده باشند و خارج از سامانه ثبت‌نام، امکان واگذاری مسکن به مددجویان فوق نخواهد بود.

وی در پایان بابیان این‌که نتایج پالایش اولیه ثبت‌نام کنندگان مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن استان قم(امیرکبیر) به‌زودی اعلام خواهد شد، تاکید کرد: جابه‌جایی و تغییر محل درخواست مسکن به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نخواهد بود.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.