احیای زمین‌های آلوده با کاشت گیاهان سبز

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: زمین‌های آلوده‌ای که پسماندها در آنها دفن شده تا تقریبا پنجاه سال دیگر قابل استفاده نیست، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمین‌ها را با بالا آوردن ارتفاع و ریختن خاک و کود احیا کرده و برای کاشت فضای سبز استفاده می‌کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احیای زمین‌های آلوده با کاشت گیاهان سبز
شناسه : 24073 | انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به سیاست سازمان در حوزه فنی، اظهار کرد: برنامه ما این است که به سمت پروژه‌های زیربنایی در مدیریت پسماند برویم و پروژه‌هایی مانند کارخانه تفکیک در مقصد و ایستگاه‌های انتقال زباله در سطح شهر از نتایج این سیاست است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، یکی از کارهای خیلی خوبی که در سایت البرز انجام شد، تلاش برای جلوگیری از آلوده شدن زمین‌های پاک بود.

میرابراهیمی بیان کرد: برای توقف آلوده کردن زمین‌های پاک در سایت البرز یکی از کارهایی که انجام دادیم، بازگشت به زمین‌های آلوده ۵۰ سال پیش بود.

وی گفت: دفن بهداشتی پسماند از دیگر دغدغه‌های ما در سایت البرز است و برای این کار هم از زمین‌های آلوده دوباره استفاده میکنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه سیاست دیگر احیای برخی زمین‌های آلوده با کاشت گیاهان سبز است، تصریح کرد: زمین‌های آلوده‌ای که به صورت ترانشه‌ای زباله در آنها دفن شده تا تقریبا ۵۰ سال دیگر قابل استفاده نیست، از طرفی وجود پلاستیک در پسماندها این زمان را طولانی‌تر می کند.

میرابراهیمی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمین‌ها را با بالا آوردن ارتفاع و ریختن خاک و کود احیا کرده و برای کاشت فضای سبز استفاده می کنیم.

وی گفت: در مرحله کنونی پیش بینی ما ایجاد ۲۰ هکتار فضای سبز در سایت البرز است که وضعیت زیست محیطی سایت را بسیار بهبود می‌بخشد.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.