دادستان قم مطرح کرد

برخورد قاطع با متجاوزان به منابع طبیعی

شهر بیست/ دادستان قم با تأکید بر اینکه برخورد قاطع با متجاوزان به منابع طبیعی به صورت مستمر دنبال می‌شود، گفت:‌ حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان نعمتی الهی و خدادادی، رسالتی است که بر عهده همه دستگاه‌ها و مردم گذاشته شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برخورد قاطع با متجاوزان به منابع طبیعی
شناسه : 2393 | انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مهدی کاهه در همایش هم‌اندیشی حفاظت از اراضی ملی و دولتی که با حضور دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و اعضای شورای حفاظت از بیت‌المال استان قم در تالار معصومیه قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه برخورد قاطع با متجاوزان به منابع طبیعی به صورت مستمر دنبال می‌شود، عنوان کرد:‌ حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان نعمتی الهی و خدادادی، رسالتی است که بر عهده همه دستگاه‌ها و مردم گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی به‌عنوان یک امانت الهی در اختیار ماست، اضافه کرد: حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان رسالتی قانونی و شرعی در رهیافت‌های قرآنی، آموزه‌های روایی و متون قوانین مورد تاکید قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در راستای صیانت از این نعمت‌های الهی به وظایف خود عمل کنیم.

کاهه با بیان اینکه همه مردم در منابع طبیعی سهم مشترکی دارند، گفت: تعارض در منابع طبیعی تعرض به حقوق عامه است و در این تعرض نیاز به یک مدعی خصوصی نداریم

وی خاطرنشان کرد: مسئولان به عنوان یک شهروند وظیفه دارند از تعرض به منابع طبیعی جلوگیری کنند به همین علت نباید منتظر باشیم تا گزارشی به ما برسد و بعد به مقابله با متخلفان اقدام کنیم.

کاهه از طبیعت به‌عنوان حقوق مشترک همه مردم یاد کرد و افزود: تعرض به طبیعت تعرض به حقوق آحاد مردم است و دادستانی به‌عنوان مدافع حقوق مردم از این تعرض جلوگیری کرده است و همچنان به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

وی ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را رسالت مهمی برای شوراهای اسلامی دانست و تصریح کرد: جلوگیری از تعرض افراد در منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم است و در این راستا باید فرهنگ‌سازی مورد نیاز در میان اقشار مختلف انجام شود.

دادستان قم بر لزوم هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های مرتبط و جلوگیری از موازی‌کاری در راستای حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و گفت: شورای حفاظت از بیت‌المال استان قم نیز طی این سال‌های اخیر نسبت به حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی اهتمام جدی داشته است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.