احداث پارکینگ زیرسطحی در میدان روح‌الله قم/ ۱۵۰ میلیارد برای خرید املاک طرح «چهل اختران» قم نیاز است

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار کرد: مطالعات احداث پارکینگ زیرسطحی در میدان روح الله در دست انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث پارکینگ زیرسطحی در میدان روح‌الله قم/ ۱۵۰ میلیارد برای خرید املاک طرح «چهل اختران» قم نیاز است
شناسه : 23846 | انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، غلامرضا جانقربان در نشست خبری شهرداری قم با اصحاب رسانه با اشاره به طرح‌های بافت مرکزی شهر قم، اظهار کرد: در میدان مطهری برنامه‌هایی داریم که طرح آن در حال تدوین است و تملکات میدان میوه و تره بار نیز در حال انجام است تا در قالب پروژه شهری ساماندهی شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به وضعیت نامطلوب محدوده صحن شرقی حرم مطهر، گفت: مشاور برای این محدوده به کار گرفته شده و قرار است پارکینگ و کاربری‌های خدماتی در آن احداث شود.

جانقربان اظهار کرد: مطالعات احداث پارکینگ زیرسطحی در میدان روح الله در دست انجام است.

وی با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص ۴۸ هکتار اراضی پردیسان برای بهسازی هسته مرکزی شهر، گفت: متاسفانه اخیرا برای تامین مسکن اقدام ملی این کار از دستور خارج شد.

وی گفت: در بخش جمکران طرح جامع سال ۸۶ مصوب و سال ۸۸ ابلاغ شد که به موجب آن ۲۸۸ هکتار از حریم تصویب شده و از سال ۸۸ طرح تفصیلی ابلاغ شده است و نزدیک به ۱۳ هزار مورد سکونتی که در این مکان وجود دارد، مشکلی در ارائه خدمات در زمینه ساخت و ساز و عمران ندارند و پروانه صادر می‌شود و اما در این بخش عقب ماندگی در توسعه فضای سبز و شبکه معابر وجود دارد که بر اساس درخواست‌های مردم این اقدامات انجام می‌شود و مشکلی در جمکران در زمینه الحاق نداریم.

جانقربان در ادامه با اشاره طرح‌های در حال اجرا در بافت فرسوده شهر قم، گفت: حدود هزار و ۶۰۰ هکتار از وسعت شهر قم جزو بافت فرسوده است که پیشرفت طرح‌های در آن در حال اجرا در محدوده نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه در بخش بافت تاریخی با حدود ۳۱۵ هکتار است.

وی در ادامه با اشاره به سابقه طرح‌های مربوط به منطقه چهل اختران تصریح کرد: برای طرح موضعی چهل اختران در دهه ۸۰ تصمیماتی گرفته و مقرر شد که شهرداری مجری طرح باشد و سایر بخش‌ها اعتبارات لازم را پرداخت کنند که در ابتدای دهه ۹۰ طرح جامعی توسط شهرداری در نظر گرفته شد و اکنون فاز یک و دو در حال تملک است و تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان توسط شهرداری هزینه شد که فقط نیمی از هزینه‌ها را شامل می‌شود در حالی که شهرداری فقط مجری طرح بود.

معاون شهردار قم ادامه داد: متأسفانه علیرغم اینکه ۳۰۰ پلاک در محدوده طرح بود تنها ۱۵۰ ملک تملک شده و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تملک سایر املاک نیاز است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت پارکینگ در این محدوده گفت: در این پروژه شهرداری اعتباری پنج میلیارد تومانی برای اجرای پارکینگ در نظر گرفت که مقرر شد اوقاف بخش قابل توجهی از هزینه طرح را پرداخت کند اما تا کنون هیچ رقم ریالی توسط اوقاف پرداخت نشده است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.