کسب رتبه نخست دستگاه قضایی قم در مختومه کردن پرونده‌ها از طریق صلح و سازش

شهر بیست/ رئیس‌کل دادگستری قم با اشاره به دوام و ثبات بیشتر دعاوی که با صلح و سازش به اتمام می‌رسند، گفت: پرونده‌هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع شده در امر کیفری ۷۶ درصد و در پرونده‌های حقوقی ارجاع شده، ۸۵ درصد به صلح و سازش ختم شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کسب رتبه نخست دستگاه قضایی قم در مختومه کردن پرونده‌ها از طریق صلح و سازش
شناسه : 23767 | انتشار : ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵   پرینت
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در همایش سراسری مسئولان قوه قضائیه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضاییه در خصوص اهمیت صلح و سازش در دعاوی گفت: دعاوی که با صلح و سازش به اتمام برسند از دوام و ثبات بیشتری برخوردار بوده و علاوه بر آن برکات و رحمت الهی را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان قم در خصوص کسب رتبه اول استان قم در حوزه ارجاع پرونده‌ها به شورا‌های حل اختلاف و صلح و سازش بیان کرد: بر مبنای راهکار‌های قانونی و بخشنامه ریاست قوه قضاییه جهت ارجاع پرونده‌های قابل گذشت در امر کیفری و بخشی از پرونده‌های حقوقی که در سال گذشته صورت گرفته به همت همکاران، این استان موفق به کسب رتبه اول در بین دادگستری‌های سراسر کشور شد.

وی افزود: در اجرای این بخشنامه، پرونده‌هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع شده است در امر کیفری ۷۶ درصد و در پرونده‌های حقوقی ارجاع شده در این بخشنامه ۸۵ درصد به صلح و سازش ختم شده و از کل پرونده‌های ارجاعی و در صلاحیت شورا‌های حل اختلاف نیز ۲۹.۹ درصد با مصالحه تمام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف داوری، میانجیگری و مراکز مشاوره برای صلح سازش را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: استان قم از ظرفیت این نهاد‌ها برای صلح و سازش استفاده کرده و در این امر توفیق خوبی داشته؛ همچنین اگر در موارد ذکر شده صلح و سازش انجام نشود و پرونده ناچاراً به دادگستری ارجاع شود تاکید بر آن است تا تمامی شعب در کلیه مراحل با استفاده از ظرفیت‌های قانونی صلح و سازش را در اولویت خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان قم در ادامه تذکرات و پیشنهاد‌هایی را به عنوان آسیب‌های موضوع صلح و سازش مطرح کرد که استان قم با رعایت این تذکرات توانسته است رتبه اول را کسب کند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به اطلاع به موقع طرفین دعوا از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف و عدم ثبت مکرر پرونده‌ها در ارجاع رفت و برگشت و جلوگیری از ثبت آمار کاذب اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری موفقیت حاصله را مرهون حرکت جهادی کلیه کارکنان دستگاه قضایی استان قم دانست و از زحمات آن‌ها خصوصاً در شرایط ویژه کرونا تقدیر به عمل آورد.

وی در خصوص ساماندهی زندانیان در ایام کرونا نیز افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و تلاش مسئولان بیش از ۵۲ درصد زندانیان استان قم در ایام کرونا خارج از زندان به سر بردند که این امر رضایتمندی قابل قبول و اعتماد عمومی را برای دستگاه قضایی به همراه داشته است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.