نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای قم رونمایی شد

شهر بیست/ نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای قم که توسط استاد مسعود نجابتی طراحی شده، در مراسمی با حضور مسئولان استان در تالار شهید آوینی رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای قم رونمایی شد
شناسه : 23762 | انتشار : ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مراسم رونمایی از نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای قم که توسط استاد مسعود نجابتی طراحی شده، با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، فرمانده سپاه قم و جمعی از مسوولان در تالار شهید آوینی رونمایی شد.

سردار محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه قم در سخنانی با تاکید براینکه غنای برنامه ها در دستور کار کنگره ملی شهدا قرار دارد، بیان کرد: رهبر انقلاب نسبت به این موضوع بسیار دقت دارد و توصیه هایی نیز در ارتباط با برخی جزئیات محتوایی نیز به کنگره داشته است.

شاهچراغی اضافه کرد: این انتفاد به قم وارد است که چرا با وجود شمار بالای مولفان و آثار خوبی که در زمینه شهدا منتشر شده است، چرا نباید شاهد بازنشر این آثار ارزشمند باشیم و به سمت تالیفات و تحقیقات نسبت به سیره سایر شهدا برویم.

وی با بیان اینکه نباید تنها آثار و تالیفات به برخی شهدای شاخص محدود شود، عنوان کرد: همه شهدا باید به عنوان الگو معرفی شوند و در این راستا شهدای مدافع نیز استثنا نیستند.

فرمانده سپاه قم با اشاره به زمان برگزاری کنگره ملی شهدا، بیان کرد: این کنگره قرار بود آبان ماه برگزار شود اما با توجه به شیوع کرونا با تاخیر انجام می شود.

همچنین سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه پایه همه برنامه‌های هنری کنگره ملی شهدای استان قم طراحی هویت بصری بوده که به دست استاد نجابتی انجام شده است، ابراز کرد: برنامه‌ریزی خوبی در سطح استان قم برای برگزاری این کنگره در حال انجام است که همگی به برکت خون شهدا و همت مسئولان است.

مسعود نجابتی طراح این نشان نیز در این مراسم با اشاره به طراحی نشان و سند هویت بصری، اظهار کرد: در این طرح از نماد گل یاس استفاده شده است. با توجه به اینکه گل یاس در فضای مذهبی استفاده می شود در این سند نیز از آن بهره برده شده است.

وی با بیان اینکه در طراحی سند هویت بصری از برخی نشان ها و نمادها که در فضای شعر وجود دارد، استفاده شده است، گفت: سبک بالی، شقایق، پرستو، آلاله های پرپر که نماد اشعار آیینی است به عنوان نماد در این سند نیز به کارگرفته شده است.

طراح این سند با اشاره به تفسیر برخی نمادها در این سند، بیان کرد: از نماد کبوتر به دلیل معصومیت، گل های خوشبو به دلیل کوتاه بودن عمر و طراوتشان و سرخی گل ها به نماد از خون شهدا استفاده شده است و سعی شده نگاه هنرمندانه ای وجود داشته باشد اما با تمام این توصیف ها زبان هنر در مقابل ایثار و شهادت عاجز است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.