رضا توکلی در گفت‌وگو با «شهر۲۰»:

مسئولان قم از هنرمندان جوان این شهر حمایت کنند

شهر بیست/ این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فعالیت هنرمندان حرفه‌ای در شهر قم، گفت: جوانان هنرمند قم نیازمند حمایت هستند و امیدوارم مسئولان فرهنگی شهر به فکر باشند و این هنرمندان را مورد توجه خود قرار دهند تا بتوانند آثار مطرحی خلق کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مسئولان قم از هنرمندان جوان این شهر حمایت کنند
شناسه : 23733 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵   پرینت

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه تصویربرداری فیلم کوتاه «قهوه‌ام را تلخ می‌نوشم» در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، اظهار کرد: برای چندمین بار است که تقدیر و قسمت رقم خورده که در استان قم جلوی دوربین ظاهر شوم و این افتخار نصیب بنده شده که بتوانم با هنرمندان فرهیجته و قدرتمند قم در این اثر تصویری همراه شوم تا بتوانیم یک اثر فاخر را خلق کنیم.

وی در رابطه با فیلم کوتاه «قهوه‌ام را تلخ می‌نوشم»، گفت: این اثر به نویسندگی و کارگردانی سید قاسم مولوی تولید شده و درباره این سناریو از مدت‌ها قبل با من صحبت شده بود تا در فرصتی مناسب، بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره متن فیلم کوتاه «قهوه‌ام را تلخ می‌نوشم»، گفت: متن متفاوتی نسبت به کارهای دیگر به دستم رسید و این متن از ویژگی های خاصی برخوردار است و به نظرم یک کار استعاره‌ای فلسفی و عارفانه است چراکه وقتی مخاطب این اثر را می‌بیند، سؤالات بسیاری در ذهنش خطور می‌کند.

توکلی افزود: در مجموع، قصه برای تماشاگر طرح سؤال می کند و در انتها جواب می دهد و بقیه قضاوت به عهده مخاطب خواهد بود.

وی درباره نقش خود در این اثر گفت: به دلیل فضای سورئالیسم و غیر واقعی بودن داستان، یک استاد دانشگاهی است که با شناخت و تیزهوشی، شاگردان خود را به به لحاظ  روانی و جامعه شناختی به سمت و سوی خاصی هدایت می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: سکانسی که ضبط می‌شود، هدایت و راهنمایی های این استاد است و این که انسان ها می توانند در شرایطی روی ذهن خود تسلط داشته باشند و ذهن شان را کنترل کنند و این که چه قدرت بزرگی می توانند پیدا کنند.

وی تصریح کرد: همه ما در جامعه و روابط خود خیلی ظاهری دیده می شویم و تصمیمات احساسی داریم، ولی وقتی شما کنترل مستقیم و مسلط در ذهن تان دارید، می توانید تصمیمات خوب و مثبتی را برای جامعه مهیا کنید.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه درباره شهر قم و هنرمندان آن، گفت: در این چند کاری که در قم انجام دادم، روابط افراد حرفه ای بوده و هنرمندان حرفه ای در این شهر کار می کنند و باید شرایط مطلوبی برای آنها فراهم شود.

توکلی خاطرنشان کرد: جوانان هنرمند این شهر نیازمند حمایت هستند و امیدوارم مسئولین فرهنگی این شهر به فکر باشند و این هنرمندان را مورد توجه خود قرار دهند تا بتوانند آثار مطرحی خلق کنند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.