۵۰ شهر دنیا هوشمند شدند/ اجرای دولت الکترونیک نخستین گام هوشمندسازی

شهر بیست/ رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بیان اینکه حدود ۵۰ شهر هوشمند در دنیا داریم و جمهوری اسلامی نیز باتوجه به ادعای پیشرفتی که دارد باید به این شهر برسد، گفت: لزوم هوشمندسازی سازمان‌ها، شهرها و استان‌ها به قانون تبدیل شده ولی هنوز برنامه‌ای در این راستا وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵۰ شهر دنیا هوشمند شدند/ اجرای دولت الکترونیک نخستین گام هوشمندسازی
شناسه : 23724 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همایون یزدان‌پناه با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال است که توسعه فناوری اطلاعات در قوانین ثبت شده، گفت: با این وجود، متاسفانه ما همچنان در مقایسه با دنیا شاهد عقب افتادگی هستیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بیان اینکه ستاد شهر هوشمند به دلیل همین دغدغه شکل گرفته است، گفت: در دنیا حدود ۵۰ شهر هوشمند داریم و جمهوری اسلامی نیز باتوجه به ادعای پیشرفتی که دارد باید به این شهر برسد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تاکید بر اینکه نخستین گام هوشمندسازی رسیدن به دولت الکترونیک است، خاطرنشان کرد: لزوم هوشمندسازی سازمان‌ها، شهرها و استان‌ها به قانون تبدیل شده است ولی هنوز برنامه‌ای در این راستا وجود ندارد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه باید یک بانک داده شهری داشته باشیم که بتوانیم با تحلیل آن‌ها تصمیم‌های متعددی برای شهروندان بگیریم، تصریح کرد: سه بعد شهر هوشمد شامل حاکمیت، جامعه هوشمند و بنگاه‌های تجاری هستند و اگر این سه بعد، هوشمند شوند به شهر هوشمند خواهیم رسید.

وی ابراز کرد: در بسیاری از بحث‌های تخصصی باید نظرات از پایین به بالا ارائه شود چراکه ممکن است نهادهای بالاتر دیدکافی نسبت به این موضوعات تخصصی را نداشته باشند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اشاره به اینکه در موضوع هوشمندسازی باید به صورت آتش به اختیار عمل کنیم، یادآور شد: خدمات الکترونیک در یک سازمان، آن سازمان را الکترونیکی می‌کند و هوشمندسازی مرحله بعد از الکترونیکی کردن است که شاخص‌های متعددی دارد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه مراحل بعدی نیز به ترتیب دولت الکترونیک و سپس دولت هوشمند است، ادامه داد: در مطالعات سال ۸۳ در راستای شهر الکترونیک به دو شاخص مهم دست یافتیم که نسخت آن این است که باید هر سازمان شهر و کشور مدیر ارشد اطلاعات داشته باشد و سپس ۳ الی ۷ درصد بودجه را باید برای اطلاعات تخصیص دهد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در این عرصه، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته برای فرهنگ‌سازی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو اقدام استفاده از فیلم‌های سینمایی و ساختن بازی‌های مرتبط برای کودکان باجدیت پیگیری کردند.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.