تدوین برنامه راهبردی منابع درآمدی پایدار و جدید برای شهرداری قم

شهر بیست/ مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: با همکاری یک شرکت مهندسی در قالب مشاور و با تشکیل جلساتی مشترک، برنامه راهبردی و عملیاتی برای تهیه مطالعات کسب منابع درآمدی پایدار و جدید برای شهرداری قم تهیه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین برنامه راهبردی منابع درآمدی پایدار و جدید برای شهرداری قم
شناسه : 23722 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اصغر رنگرز جدی با اشاره به اقدامات واحد تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم  اظهار داشت: با هدف افزایش ۲۰ درصدی عوارض سال ۹۸ و تغییر ۲۸ مورد از آیتم‌های درآمدی تعرفه؛ جلسات کارشناس در شهرداری تشکیل و با حضور در کمیسیون‌های شورای اسلامی در کمیته انطباق فرمانداری دفاع و تعرفه عوارض و خدمات شهرداری در جراید منتشر شد.

به گفته وی، به‌منظور تهیه گزارش و نقشه‌های «جی آی سی» برای این کمیته، موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم برای اتخاذ تعیین قیمت منطقه‌ای تهیه گردید، هم‌چنین گزارش‌های آماری روزانه و ماهانه از وصولی شهرداری به‌منظور ارائه هر ۱۵ روز آن به شورای شهرداران با حضور شهردار و معاونین تهیه‌شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه باید طبق چارت ۳۷ پرسنل با این اداره کل همکاری کنند، تصریح کرد: طبق چارت این اداره کل باید پرسنل آن متشکل از ۳۷ نفر باشد که در سال ۹۸ سه نفر از پرسنل بازنشسته و یا جدا شدند و این اداره کل با نیروهای ستاد ممیزی در مجموع ۲۵ نفر هستند.

رنگرز جدی افزود: این اداره کل به‌رغم کمبود نیرو اقدامات و عملکرد مناسبی را سال گذشته داشته است و تا پایان سال ۹۹ پنج نفر از نیروی مجرب این اداره مجدداً بازنشسته و از سرجمع پرسنل و نیروی انسانی آن کسر خواهند شد.

وی با اشاره برگزاری برنامه‎هایی برای ایجاد انگیزه برای پرداخت عوارض از سوی شهروندان قمی، عنوان کرد: برای تشویق شهروندان برای پرداخت عوارض در مقاطع مختلف مانند تخفیفات دهه مبارک فجر، پیشنهادهای لازم ارائه و با شهرداری هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، هم‌چنین لایحه‌ای تهیه و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال‌شده است.

به گفته مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم، اقدامات روزانه مناطق مختلف در حوزه درآمدی رصد می‌شود، ارزش وصولی سال ۹۸ ناشی از این موضوع ۱۳۷۹ میلیارد ریال بوده است، این در حالی بوده که در سال گذشته ارزش وصولی رقمی معادل ۱۱۱۶ میلیارد ریال بوده است که نشان از رشد ۲۴ درصدی دارد.

رنگرز جدی یادآور شد: با همکاری یک شرکت مهندسی در قالب مشاور و با تشکیل جلساتی مشترک، برنامه راهبردی و عملیاتی برای تهیه مطالعات کسب منابع درآمدی پایدار و جدید برای شهرداری قم تهیه شد.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.