محفل شعر «مهر و ماه» در قم برگزار شد

شهر بیست/ نخستین محفل شعرخوانی مهر و ماه در سال جدید با حضور جمعی از شاعران جوان استان در سالن اجتماعات حوزه هنری قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محفل شعر «مهر و ماه» در قم برگزار شد
شناسه : 23717 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، با کاهش برخی محدودیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری، با اجرای سید محمدجواد شرافت برگزار شد.

در این مراسم که بخاطر رعایت نکات بهداشتی با حضور محدود شاعران جوان قمی برپا شد، شاعران حاضر آخرین سروده‌های خود را با موضوعات مختلف به ویژه اشعاری در مدح و منقبت حضرت معصومه (س) و امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرائت کردند.

سید جواد میرصفی، علی گلی، سایه رحیمیان، حسن خسروی، اصغر هدایتی، عباس صفری، شهره انجم شعاع، محمدمتین کریمی، فاطمه سلیمان‌پور، علی فرزانه موحد، محمد میرزایی بازرگانی، مجتبی کرمی، زهرا سلیمی، امیرحسین آکار، مریم فردی، علیرضا صبوری سرشت، حسین عباس‌پور و محمد غفاری در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

سید محمدجواد شرافت در فرصت‌های پیش آمده در میانه‌ی شعرخوانی شاعران، به شعرخوانی و مرور رویدادهای ادبی گذشته و پیش‌رو پرداخت.

همچنین محمد غفاری معاون فرهنگی هنری حوزه هنری قم و مسئول واحد آفرینش‌های ادبی این حوزه در سخنانی کوتاه گزارشی از فعالیت‌های ادبی انجام شده در ایام گسترش ویروس کرونا و تعطیلی برنامه‌های فرهنگی هنری ارائه کرد و گفت: «در این ایام سعی شد تا با برگزاری مجازی محافل و جلسات شعر از جمله محفل مهر و ماه، قمپز و شعر علوی و جشنواره‌هایی همچون شعر قم، مواهب و همدلانه فضای ادبی شهر قم پویا باقی بماند.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «اتفاق مبارک دیگری که در این ایام افتاد شکل‌گیری پویش‌های شاعران به مناسبت‌های مختلف بود. پویش‌هایی مانند رباعی صلوات، رباعی دوبیتی مهدوی و شعر علوی که نشان داد فضای شعری و ادبی با وجود محدودیت تجمعات همچنان فعال و تاثیرگذار است.»  

چهل و ششمین محفل مهر و ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها در برگزاری تجمعات  پس از ۵ ماه وقفه برگزار شد.  

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.