«شهر۲۰» گزارش می‌هد

چراغ سینما در قم روشن شد

شهر بیست/ بعد از گذشت چهار ماه از شیوع کرونا و تعطیلی سینماها، سینما ونوس قم چراغ اکران فیلم‌های سینمایی را در استان روشن کرد و «شنای پروانه» را روی پرده برد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چراغ سینما در قم روشن شد
شناسه : 23713 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر _ محمد مهدی عنایت‌پور: چند ماهی می‌شود که علاقه‌مندان به هنر هفتم در انتظار روشن شدن چراغ سالن‌های سینما هستند و حالا از آخرین روزی که پرده نقره‌ای سینماهای قم به خود رنگ اکران دید، چهار ماه می‌گذرد. در حالی که سینماهای قم اسفندماه را با اکران فیلم طنز «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» شروع کرده بودند و همزمان دو فیلم «جهان با من برقص» و «هزار تو» را هم روی پرده داشتند، انتشار خبر شیوع ویروس کرونا و شناسایی این بیماری از قم باعث شد تا سینماها هم مثل تمامی مشاغل فرهنگی و هنری و اجتماعی با دردسر تازه‌ای مواجه شوند که پیش‌تر آن را هرگز تجربه نکرده بودند.

یک ویروس جدید به جان جهان افتاده بود و مسری بودن‌اش، مراکز پرجمعیتی مثل سینماها را بیشتر از همه تهدید می‌کرد و همین کافی بود تا کرکره سینماهای قم هم مثل سایر مشاغل فرهنگی و هنری برای مدتی پایین کشیده شود و نقطه شروعی شود برای بلاتکلیفی خانواده سینما و علاقه‌مندانش.

این بلاتکلیفی و تعطیلی سینماها در حالی هر هفته تمدید می‌شد که چیزی تا آغاز اکران نوروزی به عنوان ویترین سینمای ایران نمانده بود و همزمان روز به روز هم بر مبتلایان و جان باختگان کرونا اضافه می‌شد و همین کافی بود تا هم بهار سینماها با این تعطیلی خزان شود و هم علاقه‌مندان پروپا قرص سینما در حسرت تماشای فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۹ بمانند.

این تعطیلی در حالی ادامه داشت که شنیده می‌شد سینماها از عید فطر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد اما عید فطر هم گذشت و بازهم سینماها تعطیل ماندند تا با پافشاری سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه صبح روز شنبه ۱۷ خردادماه با بازگشایی سالن‌های سینما، آن هم مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار از اول تیر موافقت کند.

حالا با خروج بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز، سینماها با شرایط خاصی دوباره میزبان علاقه‌مندان هنر هفتم شدند. در میان سینماهای قم، سینما ممتاز ونوس به عنوان اولین سینمای قم چراغ نمایش فیلم را با اکران دو فیلم جدید روشن کرد.

به گفته علیرضا آغاز مدیر سینما ونوس قم، این سینما از روز چهارشنبه چهارم تیر، اکران مجدد فیلم‌های سینمایی را با نمایش فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم خانی کلید زد.

وی درباره استقبال از فیلم‌های روز نخست این سینما می‌گوید: ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است و در روز نخست بازگشایی از این سینما، «شنای پروانه» با استقبال خوبی مواجه شد و ۵۰درصد سالن سینما تکمیل شد.

مدیر سینما ونوس قم همچنین به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیریت سینما و علاقه‌مندان به هنر هفتم اشاره می‌کند و می‌گوید: با پایان نمایش هر فیلم در هر سانس، تمام صندلی‌ها و فضای سالن سینما ضدعفونی می‌شود.

همانطور که ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی سالن‌های سینما را مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کرد، مدیر سینما ونوس هم در این باره می‌گوید: این سینما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آماده میزبانی از همشهریان است و از علاقه‌مندان به سینما درخواست می‌کند با رعایت مسائل بهداشتی از جمله دارا بودن ماسک و دستکش در سینما حضور یابند.

بر اساس این گزارش، سینما ونوس قم در حالی از روز چهارم تیرماه بازگشایی شد که سایر سینماهای قم نیز به مرور بازگشایی خواهند شد. سینما آوینه قم از روز پنجشنبه ۵ تیر و سینما شهر آفتاب از روز جمعه ۶ تیر آماده میزبانی از تماشاگران سینما هستند.

همچنین سینما کانون در مرحله واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد و به زودی آماده نمایش فیلم می‌شود و وضعیت نهایی سینما تربیت هم طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.    

نوشته های مشابه
تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.