استخرهای قم بازگشایی می‌شوند

شهر بیست/ استخرهای قم از روز شنبه هفتم تیر ماه و بعد از چهار ماه تعطیلی بار دیگر فعالیت خود را برای ارائه خدمات به علاقه‌مندان شنا از سر می‌گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استخرهای قم بازگشایی می‌شوند
شناسه : 23704 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، پس از اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد مقابله با کرونا در ورزش، استخرهای شنا در نقاط مختلف کشور از جمله استان قم مجوز بازگشایی گرفتند تا علاقمندان به این رشته جذاب و مفرّح بعد از حدود چهار ماه بار دیگر امکان شنا و فعالیت ورزشی در آب را به دست بیاورند.

این تصمیم پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه معاونت بهداشت این وزارتخانه درباره فعالیت های ورزشی گرفته شد و استخرهای سرپوشیده با رعایت فاصله مجاز مطابق با دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت و با ۵۰ درصد ظرفیت در مناطق زرد امکان شروع به فعالیت دارند.

البته محدودیت‌هایی هم برای استخر داران در نظر گرفته شده که بر اساس آن انجام ماساژ و استفاده از جکوزی و سونای مرطوب ممنوع است، ضمن اینکه میزان کلر آزاد باقی مانده باید تا حداکثر میزان قابل تحمل یعنی ۳ PPM وPH  بین ۷/۲ تا ۷/۶ باشد تا استخرها از هر نظر آماده بهره‌برداری باشند.

اما مهمترین شرط ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای بازگشایی و از سر گرفتن مجدد فعالیت استخرها این است که قبل از شروع فعالیت باید از مرکز بهداشت شهرستان و دفاتر خدمات سلامت استعلام مربوطه به عمل آید، بر همین اساس جلسه‌ای در اداره کل ورزش و جوانان با حضور مسوولان اداره بهداشت قم برگزار شد.

در پایان این جلسه مقرر شد پس از بررسی‌های دقیق بهداشت قم، تاییدیه بازگشایی استخرها توسط بهداشت به اداره کل ورزش و جوانان ارسال شده و پس از آن توسط متولی ورزش قم، مجوز آغاز فعالیت مجدد استخرها به مسئولان بیش از ۳۰ استخر موجود در قم داده شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.