۸۸۹ پروژه عمرانی تا پایان سال افتتاح و کلنگ زنی می شود/ توزیع ۲۵۰ هزار تن آسفالت تا پایان سال در قم

شهر بیست/ شهردار قم گفت: ۸۸۹ پروژه را تا پایان سال بهره برداری و کلنگ‌زنی می‌کنیم که شادابی و توسعه شهر را محقق خواهد کرد و ۱۱۰ مورد از این پروژه‌ها با اعتبار بیش از ۸۶۰۰ میلیارد ریال در دهه کرامت افتتاح یا آغاز می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۸۹ پروژه عمرانی تا پایان سال افتتاح و کلنگ زنی می شود/ توزیع ۲۵۰ هزار تن آسفالت تا پایان سال در قم
شناسه : 23631 | انتشار : ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰ پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ترافیکی، فناوری، سرمایه گذاری، فضای سبز و زیباسازی شهرداری قم با اعتباری بالغ بر ۸۶۰۰ میلیارد ریال که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به بسیج تمام کشور برای دوری مردم از آثار ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: در همین حین سه مرتبه در قم وقوع سیل داشتیم در عین اینکه سال جدید آغاز شده و نیمه شعبان نیز در پیش بود.

وی با تاکید بر اینکه با تمام این مسائل شهر موجودی زنده است و شهرداری همواره امور مرتبط با نظافت، حمل و نقل، فضای سبز و… را پیگیری کرده و انجام میداد تصریح کرد: همچنین هیچ یک از این مشکلات موجب نشد که پروژه‌های عمرانی تعطیل شود.

شهردار قم اذعان کرد: نه تحریم، نه کرونا و نه حوادث طبیعی ما را متوقف از این نکرده که به خادمی خود برای مردمی شریف قم ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سه سال است که تلاش می‌کنیم دهه کرامت را آن طور که می‌توانیم به صورت کریمانه در قم برگزار کنیم، اظهار کرد: به همین خاطر پروژه‌ها را به چهار فاز تقسیم کردیم و بخشی را در دهه کرامت، بخشی در هفته دولت، بخشی در هفته دفاع مقدس و بخشی را در دهه فجر افتتاح می‌کنیم.

شهردار قم گفت: نزدیک به ۸۸۹ پروژه را تا پایان سال بهره برداری و کلنگ زنی می‌کنیم که شادابی و توسعه شهر را محقق خواهد کرد و ۱۱۰ مورد از این پروژه‌ها با اعتبار بیش از ۸۶۰۰ میلیارد ریال در دهه کرامت افتتاح یا آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری در ایام شیوع گسترده کرونا گفت: با همکاری نهادهای مختلف خدمات صورت گرفت و یکی از آنها حضور بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب در بهشت معصومه برای تغسیل شرعی و بهداشتی متوفیان کرونا بود.

شهردار قم بیان کرد: با تمام مشکلات و مخالفت‌ها در بهشت معصومه سایت ویژه‌ای برای تغسیل متوفیان کرونا آماده شد و امر شرعی تغسیل اموات با همکاری طلاب صورت گرفت و به الگویی برای تمام کشور تبدیل شد.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد گفت: پروژه‌هایی در ۶ ماهه نخست سال افتتاح می‌شود که بالای ۲ هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه شده که شامل شهربازی غدیر و علوی، تله سیژ بوستان علوی، باغ پرندگان، سوله‌های بحران منطقه هشت، بوستان کوثر، تابلیه بلوار کارگر، بوستان خضرنبی، بوستان زائر، بوستان مناطق یک، هفت و هشت، فاز سوم بلوار روحانی، تقاطع ولیعصر، تقاطع بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم، پیاده راه ارم، ساختمان اداری مناطق دو و سه و خیابان شهیدان برقعی می‌شود.

سقائیان نژاد بیان کرد: پروژه‌های رمپ D پل ۹ دی، تقاطع جعفریه و کمربندی امام علی، تابلیه نیروی هوایی، سوله‌های ورزشی مناطق دو، سه، چهار و پنج، فاز اول مترو قم با ۳ ایستگاه نیز در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اذعان به اینکه ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به صورت جدید و اورهال شده که می‌تواند ظرفیت ۶ سال آینده را تامین کند تا پایان سال وارد مدار استفاده مردم خواهد شد خاطرنشان کرد: توزیع آسفالت معابر برای امسال را بیش از ۲۵۰ هزار تن پیش بینی کردیم که قیر مورد نیاز آن خریداری شده و تاکنون ۴۰ هزار تن توزیع آسفالت صورت گرفته است.

شهردار قم تصریح کرد: با وحدت کلمه‌ای که بین مدیران بخش‌های مختلف و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را افتتاح کرده و قم را به شان و جایگاه مطلوبش برسانیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.