جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام کرد و نسبت به شیوع دوباره کرونا در قم هشدار داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 23629 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به سوم تیرماه جاری، ۴۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۲۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز، با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۰ نفر از بیمارانی که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری هستند که حال حدود ۴۰ نفر آنها وخیم است.

قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان قم گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعات در بیمارستان‌های استان هستیم به‌طوری‌که از ۸۰ نفر در چند روز قبل به ۱۶۰ نفر در تاریخ دیروز در بیمارستان کامکار رسیده است که این نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: اگر طی دو هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های قم دو رقمی شده بود و حتی در برهه‌ای به ۸۰ نفر نیز رسیده بود، امروز متاسفانه شاهد هستیم که ۱۴۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده و این زنگ خطر است.

وی با تاکید بر پرهیز از سفر کردن گفت: یکی از راه‌های انتقال که بسیار نیز می‌تواند خطرناک باشد، مسافرت رفتن به ویژه مسافرت به مناطق قرمز و یا حضور افرادی از مناطق قرمز به قم است که از همه مردم درخواست می‌کنیم که رعایت کرده و حتی اگر کسی می‌گوید که می‌خواهم به قم بیایم، از او بخواهید که در همان محل زندگی خود بماند.

قدیر گفت: روز گذشته یک مورد فوتی مربوط به کرونا در قم داشتیم که یک خانم میانسال بود و از طریق اقوامشان که از یک منطقه قرمز به قم سفر کرده بود، مبتلا و متاسفانه جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: همچنین برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا نیز از دیگر مسائلی است که روند ابتلا را گسترش می‌دهد و از مردم درخواست می‌کنیم رعایت کرده و در این مراسم شرکت نکنند.

وی گفت: تا قبل از اردیبهشت ۸۰ درصد مردم تمامی مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردند اما متاسفانه امروز به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است و این زنگ خطری برای استان است.

قدیر با اشاره به تست گیری کرونا از بیماران گفت: امروز ۴۴ درصد افرادی که در قم بصورت سرپایی از آنها تست گرفته شد، نتیجه آنها مثبت بود که باید مراقب باشیم چرا که همه این افراد در بیمارستان‌ها بستری نشده و در خیابان، ادارات و … در حال تردد بوده و می‌توانند ویروس را منتقل کنند.

وی با انتقاد از افزایش حضور ماشین‌هایی با پلاک‌های دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های قرمز در قم گفت: مردم قم همواره نشان داده‌اند که مهمان نواز بوده و از مهمان استقبال می‌کنند اما این ایام وقت مهمانی رفتن، مسافرت رفتن و پذیرایی از مهمانان دیگر استان‌ها نیست و باید به مهمانان بگوییم که در ایام بعد از کرونا به قم سفر کنند.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.