کلاهبردار شارژی در دام پلیس افتاد

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی فردی که در فضای مجازی با شگرد شارژ رایگان همراه اول و ایرانسل اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبردار شارژی در دام پلیس افتاد
شناسه : 23627 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر اینکه با عنوان ارائه شارژ رایگان ایرانسل و همراه اول از طریق لینک‌های بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی، به صورت غیر‌مجاز از حساب وی برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد کلاهبردار مذکور در یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام با تبلیغ شارژ رایگان و درخواست مبلغ هزار تومان از کاربران در یک درگاه جعلی الکترونیک بانکی بابت شرکت در قرعه‌کشی اقدام به شیادی می کند.

سرهنگ موالی ادامه داد: متهم اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان کرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال‌ها و گروه های شبکه‌های مجازی، افراد را به عضویت در این کانال و خرید شارژ رایگان  ترغیب و پس از جمع آوری اطلاعات در درگاه فیشنگ مربوطه، اقدام به برداشت غیر‌مجاز از حساب شهروندان می کرد.

وی اضافه کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان در نهایت کلاهبردار موصوف دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد: کاربران در حوزه خرید اینترنتی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا از طریق درگاه‌های جعلی در دام کلاهبرداران قرار نگیرند بنابراین برای افزایش ضریب امنیت خرید‌های اینترنتی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال‌سازی رمز‌پویا یا همان رمز یکبار مصرف حتماً اقدام کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.