هرگونه خریدوفروش پسماند جرم است

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: تمام فرآیند مدیریت پسماند بر عهده شهرداری و سازمان مدیریت پسماند است و به‌نوعی ذخیره‌سازی، خریدوفروش و حمل‌ونقل آن طبق مصوباتی که از طرف وزارت کشور ابلاغ‌شده، جرم تلقی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هرگونه خریدوفروش پسماند جرم است
شناسه : 23583 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت و لزوم جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها اظهار داشت: همه فرآیند مدیریت پسماند بر عهده شهرداری و سازمان مدیریت پسماند است و به‌نوعی ذخیره‌سازی، خریدوفروش و حمل‌ونقل آن در مجموعه شهری فارغ از دستورالعمل‌هایی که تعریف و مصوباتی که از طرف وزارت کشور ابلاغ‌شده طبق قانون جرم تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسئله به اطلاع شهروندان و افرادی که در این صنف فعالیت داشته می‌رسد، ابراز کرد: این امر نیز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد که دراین‌باره قدم‌هایی برداشته‌شده و اخطارهای لازم ارائه می‌شود و در جریان مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی این اقدامات قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه این موضوع قانون جدیدی به شمار می‌رود و به‌نوعی شهروندان احساس می‌کنند این پسماندهای خشک به دلیل ارزش اقتصادی که پیداکرده اختیار آن را نیز دارند تا به هر نحوی آن را مدیریت کرده و آن را بفروشند که این امر تا حدی کار ما را در مدیریت پسماند دشوار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان بر اساس قانون دارای تکالیفی بوده و ما بر این باوریم که قبل از هر چیز باید زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها را فراهم کنیم تا قوانین ضابطه‌مند اجرایی شود، تصریح کرد: اگر همه شهروندان قانون را محور قرار دهند مشکلات کمتر می‌شود.

میر ابراهیمی ادامه داد: اگر پس از چند باز آموزش و اخطار، شهروندان مسیر قانونی در پسماند را نپیمایند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، هرچند سیاست شهرداری در اولویت نخست، فرهنگ‌سازی و آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: پسماندهای خشک و تر و خطرناک مانند اشیای برنده و پسماندهای عفونی باید از مبدأ جدا شود تا بتوان کود با کیفیتی را از پسماندها تولید کرد، در سال جاری در غرفه‌های جمع‌آوری پسماند به شهروندان در ازای پسماند، کود کمپوست اهداء می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.