مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در پاسخ به «شهر۲۰»:

آبفا مقصر حادثه میدان کشاورز نیست

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در خصوص حادثه میدان کشاورز، به هیچ عنوان شرکت آب و فاضلاب قصور نداشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آبفا مقصر حادثه میدان کشاورز نیست
شناسه : 23569 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی‌جان صادق‌پور امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قم که همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر بیست» مبنی بر اینکه در بحث فرسوده بودن شبکه فاضلاب و خطرسازی بودن این موضوع چه تدبیری اندیشیدید، گفت: حدود ۳۰۰ کیلومتر از شبکه های فاضلاب قم از لوله‌های سیمانی است که با افزایش عمر، دچار فرسودگی می‌شوند.

صادق‌پور با بیان اینکه ۱۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب قم با شدت بالاتری مشکل دارند، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، سالانه باید بیست کیلومتر از لوله‌های شبکه را تعویض کنیم که در سال گذشته، حدود ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر از نقاط بحرانی اصلاح شد.

وی افزود: بازسازی شبکه فاضلاب قم هم هزینه زیادی دارد چراکه باید از تکنولوژی‌های جدید استفاده کرد و هم نیازمند دریافت مجوز از شهرداری است که فرآیند طولانی دارد؛ با وجود این مسائل، یکی از برنامه های مصوب هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب قم، اصلاح شبکه فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر بیست» در خصوص مقصران حادثه میدان کشاورز قم، گفت: در خصوص بحث حادثه میدان کشاورز، به هیچ عنوان شرکت آب و فاضلاب قصور نداشته است.

صادق پور تصریح کرد: اگر شبکه فرسوده باشد، پساب بیرون می‌زند و باعث مشکلات برای مردم می‌شود نه اینکه به آن شکل نشست کند.

وی با بیان اینکه همواره پیش از اجرای شبکه فاضلاب، از شهرداری مجوزهای لازم را اخذ می‌کنیم، گفت: به دلیل حفاری‌های صورت گرفته، زیر لوله‌ها خالی شده و خودرو داخل گودال افتاده و بعد از این حادثه، لوله‌ها شکسته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم تصریح کرد: ما به مسئولان شهرداری اعلام کردیم یا مجوز جابه‌جایی شبکه لوله گذاری را بدهید یا رعایت اصول ایمنی را داشته باشید.

صادق پور با تأکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب قم هیچ قصوری در حادثه میدان کشاورز ندارد، افزود: پیش‌تر به شهرداری تذکر داده بودیم نباید در حریم لوله ها به این شکل کار کنید، اگر می‌خواهید به این شکل کار کنید باید لوله‌ها را جابه‌جا کنیم که مکاتبات و مستندات آن موجود است.

وی افزود: در خیابان شاه ابراهیم که عملیات احداث مترو ادامه دارد، چند بار دیگر این اتفاق افتاده است و دوستان باید بدانند سازه‌ای که اجرا می‌کنند بر روی تأسیسات شبکه آب و فاضلاب اثر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم افزود: در بعضی از پروژه‌ها امکان به صفر رساندن حوادث نیست و گاهی مشکلاتی پیش می آید، بالاخره بعد از حفاری زیاد در زیرزمین، طبیعت خاک برهم می‌خورد و مشکلات غیرقابل اجتنابی پیش می آید ولی مطلقاً تاسیسات آب و فاضلاب در حادثه میدان کشاورز مشکلی نداشتند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.