افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب قم در روزهای کرونایی/ کاهش سرانه مصرف آب خانگی نیازمند صرفه‌جویی است

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، میزان مصرف آب خانگی را در قم بالا دانست و گفت: سرانه مصرف روزانه در شهر قم حدود ۱۶۰ لیتر است که باید به حدود ۹۰ لیتر برسد و اگر مصرف کاهش نیابد، طی سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب قم در روزهای کرونایی/ کاهش سرانه مصرف آب خانگی نیازمند صرفه‌جویی است
شناسه : 23556 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی‌جان صادق‌پور امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قم که همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری اظهار کرد: با این کار کل فعالیت‌های مربوط به آب و فاضلاب شهرها و روستاها که پیش از این در دو شرکت صورت می‌گرفت به صورت یکپارچه در یک شرکت انجام می‌شود که در قم با ارتباط خوب و مطلوبی که وجود داشت در کمترین زمان این کار محقق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مشکل برخی روستاهای استان در حوزه آبی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر توانستیم با استفاده از ظرفیت شهر، مشکل این روستاها را تا حدود زیادی برطرف کنیم ضمن اینکه مجتمع‌های روستایی در بخش‌های استان فعال شدند و خدمات وسیعی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار مشترک فاضلاب شهری و بیش از ۳۳۱ هزار اشتراک آب در استان داریم، گفت: تقریباً کل جمعیت استان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و شبکه فاضلاب هم حدود ۴۰ درصد جمعیت استان را در حال حاضر زیر پوشش قرار داده است.

صادق پور افزود: ۵۰ درصد شبکه فاضلاب شهر اجرا نشده که در برنامه بوده و به مرور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب قم در بحث کرونا هم به نوعی دومین دستگاه درگیر با این موضوع بود، گفت: در اوج این بیماری، خدمات نه تنها منقطع نشد بلکه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم افزود: با شیوع کرونا، افزایش ۱۰ درصدی در مصرف آب داشتیم و با افزایش کلرزنی تمام تلاش خود را برای تحقق شاخص‌های بهداشتی به کار بستیم.

صادق‌پور با اشاره به تورم در کشور و افزایش هزینه‌ها در دوران کرونا گفت: با وجود اینکه با شیوع کرونا کاهش درآمد هم داشتیم اما با دستور وزیر متعهد بودیم که با مشترکین مدارا کرده و برای وصول مطالبات اقدامی صورت نگیرد و تا حدود یک ماه هم قبض چاپ نشد و این مسئله فشار زیادی به ما وارد کرد اما با تمام این مشکلات با انسجام درون استان توانستیم خدمات را کامل ارائه کنیم.

وی به پروژه‌های متعدد اجرا شده در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه شماره دو استان افتتاح و ۶۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب اجرا شد؛ بیش از ۹ حلقه چاه حفاری و وارد مدار شد و با برنامه‌ای که در حوزه افزایش تاب‌آوری تأسیسات آبی داشتیم توانستیم گام‌های خوبی هم در این زمینه برداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اجرای دو مزرعه ۱۰۰ کیلوواتی تولید انرژی‌های پاک گفت: درصدد هستیم استفاده از انرژی پاک را توسعه دهیم و تأسیسات را به ظرفیت تأمین برق اضطراری هم مجهز کردیم تا قطع خدمات صورت نگیرد.

صادق‌پور با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: عمده منابع آبی استان قم از خارج از استان تأمین می‌شود و این یک نقطه ضعف برای استان است که نمی‌توانیم متکی به منابع آب داخل استان باشیم؛ هرچه ظرفیت تأمین آب هم در استان داشتیم وارد مدار شده و بیش از این امکان افزایش منابع داخلی وجود ندارد.

وی، میزان مصرف آب خانگی را در قم بالا دانست و گفت: سرانه مصرف روزانه در شهر قم حدود ۱۶۰ لیتر است که باید به حدود ۹۰ لیتر برسد و اگر مصرف کاهش نیابد، احتمال اینکه طی سال‌های آینده با مشکل مواجه شویم، وجود دارد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.