صرفه جویی ۸۰ مگاواتی برق در قم/ تلاش برای جلوگیری از خاموشی

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با تأکید بر اینکه عبور از خط قرمز موجب خاموشی در استان می‌شود، گفت: باید مراقب باشیم تا از خط قرمز پیک مصرف عبور نکنیم تا دچار خاموشی نشویم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صرفه جویی ۸۰ مگاواتی برق در قم/ تلاش برای جلوگیری از خاموشی
شناسه : 23551 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد آهنین پنجه ظهر امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قم که همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق، در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، با بیان اینکه بخش کشاورزی کمتر از یک درصد مشترکین برق هستند حدود ۱۲ درصد مصرف را دارند گفت: در بخش صنعت ۳۰ درصد مصرف را به خود اختصاص دادند و بخش تجاری هم حدود ۱۰ درصد مصرف را دارند و مابقی مصرف بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم مقدار انرژی تزریق شده به شبکه بیش از ۳ میلیون وات بوده است گفت: پیک شبکه امسال حدود ۷۶۰ وات بوده که سقف هفتگی تعیین شده و باید آن را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دو بار وضعیت شهر قم از نظر مصرف قرمز شد افزود: در این مواقع احتمال خاموشی وجود دارد و سال گذشته از لحاظ مدیریت مصرف در بین ۱۰ استان منطقه مقام اول را کسب کردیم و هیچ خاموشی سال گذشته اعمال نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با تاکید بر اینکه سال گذشته بین شرکت های برق کشور مقام دوم مدیریت مصرف را کسب کردیم افزود: بیش از ۵ هزار تفاهم نامه در بخش مدیریت مصرف امضا کردیم و در بخش کشاورزی اگر ساعت پیک یک تا پنج مصرف نداشته باشند ساعات بعدی می توانند رایگان مصرف کنند.

وی بیان کرد: هدف امسال ۸۰ مگاوات صرفه جویی در بخش های مختلف است و امسال ۱۹ مگاوات در بخش خانگی به مدیریت مصرف اضافه شده است؛ با مشترکین پرمصرف تماس گرفته شده و مشاوره برای کاهش مصرف به آنها داده می شود.

آهنین پنجه با اشاره به ضرورت کاهش تلفات گفت: هدف ما ۹٫۷ بوده که هدفی که دست پیدا کردیم ۹٫۳ درصد بوده است. در حوزه خاموشی دقیقه در روز به ازای هر مشترک ۱٫۲۷ بوده که توانستیم به اهداف دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه ضعیف داریم و سال گذشته حدود ۵۰ و ۶۰ کیلومتر شبکه متوسط و ضعیف احداث کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم بیان کرد: بخش برق حساسیت بالایی دارد و زیرساخت زیرساخت ها است و به همین خاطر به سمت استفاده از تکنولوژی های روز در بخش رصد سامانه ها رفته ایم.

وی گفت: امسال برنامه داریم که ۱۵۹ میلیارد تومان در بخش پروژه های صنعت برق هزینه کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.