نخستین خانه موزه رسمی قم تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین به عنوان نخستین خانه موزه رسمی این استان طی دو ماه آینده آماده بهره‌برداری شده و برای استفاده در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین خانه موزه رسمی قم تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود
شناسه : 23542 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی اظهار داشت: کارهای مربوط به ابنیه این خانه موزه در محل منزل شهیدان زین‌الدین به پایان رسیده و فقط برخی اقدام‌ها در خصوص طراحی اِلمان‌ها باقی مانده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم بیان داشت: خانه موزه فوق اولین خانه موزه رسمی قم به شمار می‌آید، و این مکان در گذشته به عنوان خانه موزه این شهیدان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در آن به شکل کامل موزه سازی صورت نگرفته بود و بیشتر،‌ کارکرد یک پاتوق محلی را داشت.

مقیمی همچنین خانه موزه شهید شفیعی را نیز دومین خانه موزه رسمی قم دانست و گفت: این شهید بزرگوار از معجزه‌های هشت سال جنگ تحمیلی بود و پیکر او پس از ۲۰ سال از عراق وارد کشور شد.

وی ادامه داد: منزل مسکونی این شهید توسط شهرداری تملک شده و مبلغ آن نیز در روزهای آینده به خانواده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم یادآور شد: خانه این شهید در قم تاکنون یکی از مقاصد گردشگری کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور بوده و تا پایان سال نیز با همان وسایل و امکانات که بیانگر سبک زندگی شهید مذکور و خانواده او می‌باشد، به عنوان دومین خانه موزه قم افتتاح خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه مجموعه چمن‌ شهید کاظمی در حال مرمت و بازسازی است و تا یک هفته دیگر در اختیار جوانان منطقه شیخ آباد قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر  در قم ۶ سالن ورزشی وابسته به شهرداری فعال می‌باشد، که ۲ سالن آن که سال قبل افتتاح شد، جز بهترین سالن‌های ورزشی قم است.

وی اضافه کرد: با توجه به رفع محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا، از حدود یک هفته پیش برخی بازهای ورزشی جمعی مانند فوتسال و والیبال با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در این سالن‌ها در حال برگزاری است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با پیگیریهای شهردار قم علاوه بر سالن‌های ورزشی یاد شده، ۶ سالن ورزشی دیگر نیز تا پایان سال ۹۹ به مجموعه سالن‌های ورزشی شهرداری قم اضافه می شود و هر منطقه از یک سالن ‌برخوردار خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.