نخستین خانه موزه رسمی قم تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین به عنوان نخستین خانه موزه رسمی این استان طی دو ماه آینده آماده بهره‌برداری شده و برای استفاده در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین خانه موزه رسمی قم تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود
شناسه : 23542 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی اظهار داشت: کارهای مربوط به ابنیه این خانه موزه در محل منزل شهیدان زین‌الدین به پایان رسیده و فقط برخی اقدام‌ها در خصوص طراحی اِلمان‌ها باقی مانده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم بیان داشت: خانه موزه فوق اولین خانه موزه رسمی قم به شمار می‌آید، و این مکان در گذشته به عنوان خانه موزه این شهیدان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در آن به شکل کامل موزه سازی صورت نگرفته بود و بیشتر،‌ کارکرد یک پاتوق محلی را داشت.

مقیمی همچنین خانه موزه شهید شفیعی را نیز دومین خانه موزه رسمی قم دانست و گفت: این شهید بزرگوار از معجزه‌های هشت سال جنگ تحمیلی بود و پیکر او پس از ۲۰ سال از عراق وارد کشور شد.

وی ادامه داد: منزل مسکونی این شهید توسط شهرداری تملک شده و مبلغ آن نیز در روزهای آینده به خانواده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم یادآور شد: خانه این شهید در قم تاکنون یکی از مقاصد گردشگری کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور بوده و تا پایان سال نیز با همان وسایل و امکانات که بیانگر سبک زندگی شهید مذکور و خانواده او می‌باشد، به عنوان دومین خانه موزه قم افتتاح خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه مجموعه چمن‌ شهید کاظمی در حال مرمت و بازسازی است و تا یک هفته دیگر در اختیار جوانان منطقه شیخ آباد قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر  در قم ۶ سالن ورزشی وابسته به شهرداری فعال می‌باشد، که ۲ سالن آن که سال قبل افتتاح شد، جز بهترین سالن‌های ورزشی قم است.

وی اضافه کرد: با توجه به رفع محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا، از حدود یک هفته پیش برخی بازهای ورزشی جمعی مانند فوتسال و والیبال با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در این سالن‌ها در حال برگزاری است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با پیگیریهای شهردار قم علاوه بر سالن‌های ورزشی یاد شده، ۶ سالن ورزشی دیگر نیز تا پایان سال ۹۹ به مجموعه سالن‌های ورزشی شهرداری قم اضافه می شود و هر منطقه از یک سالن ‌برخوردار خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.