تشریح آخرین جزئیات پرونده کلاهبرداری «گوهرناز» و «رضوان»/ ۴ نفر از عوامل آتش‌سوزی‌های اخیر در قم دستگیر شدند/ مقصرین حادثه میدان کشاورز مشخص شدند

شهر بیست/ دادستان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های کلاهبرداری «گوهرناز» و «رضوان» پرداخت و از پیگیری پرونده آتش‌سوزی باغ سالاریه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح آخرین جزئیات پرونده کلاهبرداری «گوهرناز» و «رضوان»/ ۴ نفر از عوامل آتش‌سوزی‌های اخیر در قم دستگیر شدند/ مقصرین حادثه میدان کشاورز مشخص شدند
شناسه : 23537 | انتشار : ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام حسن غریب ظهر امروز در نشست خبری مسئولین قضایی استان قم که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه در اداره کل دادگستری قم برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه میدان کشاورز، گفت: در پرونده حادثه میدان کشاورز که منتهی به مرگ سه شهروند شد، بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و نیازمند کار تخصصی و کارشناسی بود.

وی افزود: در این پرونده دو موضوع مدنظر بود. یک موضوع، علت فرورفتگی و گودال ایجاد شده و موضوع دیگر، علت فوت سه شهروند بود. هر دو موضوع باید کارشناسی می شد و این منجر به طولانی شدن پرونده شد.

دادستان قم با تأکید بر اینکه مقصرین حادثه میدان کشاورز مشخص شدند، گفت: با توجه به اینکه نظر کارشناسی قطعی نشده، فعلا نمی‌توانیم مقصرین را اعلام کنیم اما در صورت تأیید حکم، اطلاع رسانی خواهد شد و برخورد قاطع با مقصرین حادثه در دستورکار دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام غریب همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص پرونده آتش سوزی باغ سالاریه قم، گفت: درباره حادثه آتش سوزی چند نفر بازداشت شدند و اعترافاتی داشتند، چون تحقیقات پرونده محرمانه است به طور اجمالی عرض کنم، چهار نفر در رابطه با آتش سوزی‌های سطح استان به خصوص موضوع مطرح شده، دستگیر شدند و تحقیقات پرونده ادامه دارد.

وی همچنین در خصوص پرونده پروژه رضوان، اظهار کرد: حدود پنج جلسه با شاکیان پرونده برگزار کردیم و به سوالات و ابهامات آنها پاسخ دادیم و موضوع اطلاع رسانی به شاکیان پرونده برای ما اهمیت زیادی دارد.

دادستان قم با بیان اینکه پرونده پروژه رضوان در مراحل پایانی قرار دارد و آماده صدور قرار است، گفت: از آنجا که به دنبال شناسایی اموال بیشتری از متهم هستیم، ممکن است کمی زمان دادرسی طولانی شود.

وی افزود: مشخص نیست مبلغ زیادی که از مردم در قالب پروژه کلاهبرداری شده به کجا رفته و هرچه جلو می رویم سرنخ‌ها گم می‌شود. متهم این پرونده نیز هیچ همکاری با ما ندارد و نمی‌گوید ده ها میلیارد پول را کجا سرمایه گذاری کرده است. از طرفی هم این اموالی را که ما شناسایی کردیم با آن میزان پولی که متهم دریافت کرده، تطابق ندارد.

دادستان قم افزود: هفته گذشته یک ادعایی صورت گرفته که در صورت صحت آن، اموال قابل توجهی از متهم شناسایی می شود.

حجت الاسلام غریب در خصوص پرونده کلاهبرداری صنایع غذایی «گوهرناز» هم گفت: این پرونده جزو پرونده‌های کثیرالشاکی است و تقریبا پنج ماه از شروع پرونده می گذرد که به دلیل محدودیت های کرونا، در مقطعی دچار توقف در رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه پرونده «گوهرناز» بیش از ۴ هزار شاکی از سراسر کشور دارد، گفت: تا امروز بیش از ۲۲۰۰ نفر از شاکیان به دادسرای قم مراجعه کردند و طرح شکایت کردند اما بسیاری از متهمان شهرستانی هنوز نتوانستند به قم بیایند.

دادستان قم همچنین بر لزوم ردیابی مالی در پروژه کلاهبرداری گوهرناز تأکید کرد و گفت: باید مشخص شود متهم این پرونده، هر ماه چه میزان سود به سرمایه گذاران پرداخت کرده و پول هایی که از مردم گرفته، چه میزان صرف سودهای پرداختی شده و چه میزان صرف خرید املاک و ماشین و امور رفاهی شده است.

حجت الاسلام غریب افزود: یکی از اولویت های ما در پرونده گوهرناز، شناسایی اموال متهمان است و خوشبختانه اموال خوبی، شناسایی و توقیف شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر بیست» در خصوص برخورد با مؤسسات حقوقی که در تبلیغات خود به تضمین نتیجه اذعان دارند، گفت: با مؤسسه حقوقی «حصا» که در این زمینه تبلیغ کرده بود و تضمین هایی برای نتایج قضایی داده بود، برخورد قضایی شد و با هر مؤسسه‌ای که درباره نتایج پرونده‌های قضایی تضمین بدهد و تبلیغ کند، قطعا برخورد می کنیم.

دادستان قم افزود: موضوع مؤسسه حقوقی «حصا» دیگر نباید تکرار شود و موسسات حقوقی موظف هستند در چارچوب آیین نامه و ضوابط خودشان عمل کنند و خارج از آن، اگر وعده ای دهند قطعا تخلف است و برخورد می کنیم.

حجت الاسلام غریب همچنین در خصوص پرسش دیگر خبرنگار «شهر بیست» در خصوص پرونده سرقت مسلحانه از دو طلافروشی در قم، گفت: با تاکیدات رئیس کل دادگستری قم، دستورات قضایی جامع و کاملی در این باره صادر شد و سارقان طلافروشی ها شناسایی شدند و با صدور نیابت های قضایی در یکی از بخش های شهرستان ساوه استان اراک دستگیر و به قم انتقال داده شده و اقرار کردند.

وی تصریح کرد: قطعا برخورد قاطعی با این سارقان صورت خواهد گرفت و یکی از سیاست های دستگاه قضایی برخورد با مخلّان نظم و امنیت به ویژه سارقان مسلح به عنف و  منازل است و احکامی را برای این متهمین صادر خواهیم کرد تا درس عبرتی برای سایر متهمین باشد که به سمت این نوع جرائم خشن نروند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • ناشناس

    تاریخ : 4 - تیر - 1399

    سلام آقای قریب هفته قوه قضاییه رو خدمت شماو همکارانتان تبریک میگم از شما عاجزانه درخواست دارم که به پرونده گوهر ناز رسیدگی کنید واقعا همه ما زندگی رابه سختی می‌گذرانیم و تا آنجایی که من از بقیه مالباختگان خبر دارم خیلی از زندگی ها در حال پاشیدن است لطفا به دادمان برسید. عجرکم عندالله


    پاسخ

  • ناشناس

    تاریخ : 5 - مرداد - 1399

    آقای حجت الاسلام حسن غریب ازشماخواهش میکنم خواهش میکنم به پرونده گوهرنازرسیدگی شود…واقعا خیلی سخته داروندارماهمین مقدارپول بود.


    پاسخ

  • ناشناس

    تاریخ : 1 - مهر - 1399

    خواهشاً رسیدگی کنید داروندارم رفت شوهرم مرده شرمنده دخترم هستم به دادم برسید


    پاسخ