بیش از ۹۰ درصد منطقه هفت قم در بافت فرسوده قرار دارد/ اجرای بخشی از عملیات عمرانی فاز ۵ عمار یاسر در سال ۹۹

شهر بیست/ مدیر منطقه هفت قم گفت: بیش از ۹۰ درصد از منطقه هفت قم را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و این مسئله یکی از چالش‌های مهم در مسیر عمران منطقه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیش از ۹۰ درصد منطقه هفت قم در بافت فرسوده قرار دارد/ اجرای بخشی از عملیات عمرانی فاز ۵ عمار یاسر در سال ۹۹
شناسه : 23515 | انتشار : ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به وضعیت منطقه هفت شهر قم، فعالیت‌ها و اقدامات عمرانی، اظهار داشت: منطقه هفت در سال ۹۰ از تقسیم مناطق ۱ و ۳ شکل گرفت، این منطقه از سمت جنوب به ریل راه‌آهن و بلوار محمدامین(ص) و از سمت شمال به بلوار رضوی و از غرب به ریل راه‌آهن و از شرق به بلوار عمار یاسر منتهی می‌شود.

شهردار منطقه هفت قم افزود: این منطقه هسته مرکزی شهر را پوشش می‌دهد و دارای ۴۶۴ هکتار بوده که بیش از ۹۰ درصد از منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم در مسیر عمران منطقه است.

متین‌فر با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر زائر به قم عزیمت کرده که همین تعداد مسافر و زائر در منطقه هفت تردد داشته و این حساسیت ویژه‌ای را برای منطقه هفت نشان می‌دهد، گفت: در مدت ۹ سال از تشکیل منطقه هفت، هرسال شاهد اجرای پروژه‌های متعددی بودیم و اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌ها از شهرداری مرکز و این منطقه تخصیص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی منطقه هفت تعریف‌شده بود و امسال با رشد ۴۰ درصدی، بودجه عمرانی منطقه هفت قم در سال جاری ۱۴۰ میلیارد تومان است.

شهردار منطقه هفت قم با تأکید بر اینکه یکی از این پروژه‌های مهم شهری در قم پروژه تملک و اجرای فاز ۵ عمار یاسر است که خیابان معلم را به میدان سپاه در منطقه ۴ اتصال می‌دهد، تصریح کرد: تملک این مسیر در منطقه هفت انجام می‌شود و در سال قبل پیشرفت قابل‌توجهی در تملک داشتیم که این همراهی و همدلی مردم جای تقدیر دارد.

متین‌فر ادامه داد: امسال نیز این پروژه در دست اقدام است، سال قبل بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد ریال تملک پروژه فاز ۵ و امسال نیز ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است که با تأکید شهرداری در نیمه دوم سال عملیات اجرایی پروژه حدفاصل معلم تا کوچه ممتاز انجام می‌شود، در این خصوص از کلیه مالکین در این مسیر تقاضای مراجعه و همراهی داریم تا خانه‌ها را طبق ضوابط و با انصاف تملک کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.