۳۰ بوستان تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد

شهر بیست/ شهردار قم سال ۹۹ را یکی از سال‌های پربرکت از نظر توسعه شهری دانست و گفت: ۳۰ بوستان تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۰ بوستان تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه : 23509 | انتشار : ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با اشاره به عدم اجرای برنامه‌های نوروزی به علت ممنوعیت برگزاری تجمع به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا، جاری شدن سه مرتبه سیل، شهرداری را به‌عنوان پیاده‌نظام شهر درگیر کرده و بیشترین خدمات را نیز شهرداری در این شرایط به شهروندان ارائه داده است.

شهردار قم، خدمات کارکنان شهرداری و پاکبان‌ها را همگام با کادر درمان در میدان معرفی و تصریح کرد: کارکنان بهشت معصومه(س) ازجمله کسانی بودند که در زمان اپیدمی ویروس کرونا و شرایط ویژه درمیدان بوده و بیشترین خدمات را غریبانه به مردم ارائه دادند.

سقاییان‌نژاد روزی دوبار گندزدایی شهر توسط کارکنان خدمات شهری را نیز ازجمله اقدامات شهرداری خواند و بیان کرد: گندزدایی اتوبوسرانی، تاکسیرانی و همچنین انجام تغسیل فوت‌شدگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار بزرگی بود که از قم شروع‌شده و در همه کشور اجرا شد.

وی وقوع سه بار سیل و تهدید از ۵ نقطه خارج از شهر را تشریح کرد و گفت: در این زمینه ۱۲۳ نقطه داخل شهر در یک سال گذشته موردتوجه قرارگرفته بود و تا حدودی رفع شده تا به ۲۱ نقطه رسیده ولی بازهم به علت بافت‌های فرسوده مشکلات خاصی در شهر داریم.

شهردار قم، آراستگی شهر را به‌عنوان یک موجود زنده موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: هیچ اتفاقی حتی شیوع ویروس کرونا مانع انجام وظایف ذاتی شهرداری مانند گل‌آرایی و آماده‌سازی شهر برای عید نوروز و نیمه شعبان نشده و باید شهروندان در شرایط مطلوبی به سر ببرند.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: جمع‌آوری زباله و تمیزی شهر و همچنین عملیات عمرانی در سطح شهر در دوران اپیدمی کرونا نیز به‌صورت کامل انجام‌شده و به‌هیچ‌عنوان فعالیت‌های شهر تعطیل نشده است.

وی، بودجه سال ۹۹ را بیش از سه هزار میلیارد اعلام کرد و گفت: ۸۸۷ پروژه در قالب یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی امسال انجام می‌شود و بعضی از موارد آن در شش ماه نخست سال قابل‌افتتاح است.

شهردار قم، تعدادی از پروژه‌های شاخص را نام برد و بیان کرد: شهربازی غدیر، شهربازی علوی، باغ پرندگان، سوله بحران منطقه ۸، رینگ دوم ترافیکی مسجد مقدس جمکران، بوستان کوثر بخشی از بوستان هزار هکتاری تعدادی از این پروژه‌هاست.

سقائیان‌نژاد، تعدادی از پروژه‌هایی را که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد را نیز نام برد و ادامه داد: تکمیل رمپ‌های پل ۹ دی،  تقاطع جعفریه و کمربند امام علی (ع)، شش سوله‌ ورزشی، بازسازی ۱۸۰ اتوبوس و افتتاح ۳۰ بوستان بخشی از پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: خیابان سجادیه نیز در چند ماه آینده کامل شده و چهل اختران نیز در پی آن ساماندهی می‌شود و باید اوقاف نیز وارد میدان شده زیرا شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند این پروژه را تمام کند.

شهردار قم، سال ۹۹ را یکی از سال‌های پربرکت ازنظر توسعه شهری دانست و تأکید کرد: تحریم و شیوع کرونا نمی‌تواند مانع از پیشرفت شهر شده و شهر در حال پیشرفت در حد شان شهر مقدس قم خواهد بود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.