کاهش ۱۳ درصدی بودجه قم

شهر بیست/ استاندار قم به کاهش ۱۳ درصدی بودجه قم در سال جاری اشاره کرد و گفت: تا زمانی که قم تک شهرستان است، در تأمین اعتبار و بودجه مشکل وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۱۳ درصدی بودجه قم
شناسه : 23502 | انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، بهرام سرمست بعد از ظهر شنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم و با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: در ارتباط با بحث اختصاص بودجه باید چند نکته را مد نظر داشته باشیم از جمله محدودیت منابع مالی و بحران اقتصادی و تحریم و هم‌چنین بحران کرونا که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند که با این فشارها باید جهش تولید هم داشته باشیم.

۲۰ پروژه شاخص اولویت مهم استان قم

وی افزود: با توجه به کاهش ۱۳ درصدی بودجه استان باید این کاهش در همه دستگاه‌ها به طور مساوات رعایت شود لذا برای این امر باید شاخص‌ها و پروژه‌های استان اولویت بندی شود که الویت اول استان پروژه‌هایی است که قابلیت بهره‌برداری سریع دارند.

استاندار قم تصریح کرد: ۲۰ پروژه قابلیت خاتمه یافتن دارند که می‌توان برای تأمین منابع این پروژه‌ها از اعتبارت سیار و یا شناور استفاده کرد تا با شتابی بیشتر به اتمام برسند و هر دستگاهی که باید یک پروژه‌ای را معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید به اولویت بندی شاخص‌ها و پروژه‌های استان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس اولویت‌بندی و شاخص‌های استان اولویت‌بندی کنند و بررسی کنند کدام دستگاه‌ها تا پایان امسال و یا تا پایان سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

تک شهرستانی بودن قم و محدودیت اعتبارات

سرمست عنوان کرد: ما یک سری تعهدهایی در زمینه تأمین زیرساخت‌ها داریم از جمله زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مانند تأمین گاز، برق و آب و همچنین پیگیری راه دسترسی نمایشگاه بین المللی که باید اولویت کاری باشد.

وی به چالش تک شهرستانی بودن استان قم اشاره و گفت: در ارتباط با تک شهرستانی بودن استان این چالشی است که وجود دارد و در این زمینه هم در تأمین اعتبار و بودجه مشکل داریم تا زمانی که قم تک شهرستان است این مشکل وجود دارد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.