سه هکتار از مراتع منطقه پلنگ دره قم در آتش سوخت

شهر بیست/ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از حریق در سه هکتار از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم خبر داد و گفت: این آتش سوزی بلافاصله با حضور محیط بانان و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سه هکتار از مراتع منطقه پلنگ دره قم در آتش سوخت
شناسه : 23496 | انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی مقدم با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم، گفت: متأسفانه برای چهارمین بار در سال جاری این زیستگاه ارزشمند دچار حریق شد و حدود ۳ هکتار از مراتع و گیاهان منطقه در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در دست بررسی است، از همکاری و مشارکت یگان حفاظت منابع طبیعی در اطفا حریق منطقه قدردانی کرد و گفت: این حریق در محدوده خلیل آباد و کوه آله رخ داد و با تلاش و ازخودگذشتگی محیط بانان و جنگلبانان به سرعت مهار و اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم از گسترش کم سابقه آتش سوزی‌ها در مناطق طبیعی در سال جاری ابراز نگرانی کرد و گفت: همشهریان محترم در هنگام حضور در زیستگاه‌ها و مناطق طبیعی، باید مسائل ایمنی در برپایی آتش را به شدت رعایت کرده و از رها کردن زباله‌های خود در مناطق جداً اجتناب کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه حریق و آتش سوزی در مناطق طبیعی و بروز تخلفات زیست محیطی می‌توانند با ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با شماره‌های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.