ابلاغ دستورالعمل‌های طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم به مناطق

شهر بیست/ مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از ابلاغ دستورالعمل‌های طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم به مناطق خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های لازم برای اعضای ستاد مدیریت بحران هر منطقه تدوین‌شده و به ترتیب اولویت در حال ابلاغ به مناطق است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ابلاغ دستورالعمل‌های طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم به مناطق
شناسه : 23425 | انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به پشت سر گذاشتن شرایط حاد و بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور و شهر قم، اظهار داشت: آمادگی برای مقابله با هر بحرانی یکی از دغدغه‌های مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم بوده و اتفاقاً چند ماه گذشته نشان داد شهر باید در همه حوزه‌ها آمادگی لازم را داشته باشد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم، هدف از آغاز طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم را  شناسایی مناطق آسیب‌پذیر در قم دانست و افزود: طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم با دو رویکرد زلزله و سیل به‌منظور شناسایی نقاط آسیب‌پذیر قم در حوزه زلزله و سیل در سال ۹۵ آغاز شد.

رحیمی ادامه داد: در این پروژه مطالعاتی سامانه‌ای نرم‌افزاری برای تخمین خسارات زلزله و هشدار سریع سیل تعریف‌شده است.

وی تشکیل ستاد مدیریت بحران در مناطق هشتگانه را یکی از اقدامات مؤثر در راستای تحقق اهداف طرح جامع مطالعاتی خواند و تأکید کرد: دستورالعمل‌های لازم برای اعضای ستاد مدیریت بحران هر منطقه تدوین‌شده و به ترتیب اولویت در حال ابلاغ به مناطق است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم به تشریح دستورالعمل‌های تدوین‌شده برای ستاد مدیریت بحران مناطق پرداخت و تأکید کرد: دستورالعمل‌ها در سه بخش فعالیت‌ها و اقدامات قبل از بحران، درزمان بحران و بعد از بحران با محوریت فرد و گروه تدوین‌شده است.

رحیمی، هماهنگی بین افراد و ارگان‌های مختلف را تنها عامل مدیریت درست و صحیح در زمان بحران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های بزرگی که در زمان بحران مناطق آسیب‌دیده را دچار چالش می‌کند عدم مدیریت واحد و موازی کاری در امدادرسانی و ارائه خدمات به شهروندان است.

وی با ابراز امیدواری برای رسیدن به نقطه مطلوب در آمادگی شهر قم برای مقابله با بحران، تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران باید مدیران شهری و استانی با نگاهی کلان و مدیریت واحد در کنار هم قرارگرفته و تنها به وظیفه ستادی خود و جدا از جایگاه و موقعیت فعلی خود عمل کنند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم در پایان با تأکید دوباره مبنی بر ورود ارگان‌های مختلف به مسئله مدیریت بحران و اختصاص بودجه به این موضوع، گفت: آمادگی در زمان بحران نیازمند تدابیر لازم در زمان قبل از بحران بوده و باید همه ارگان‌ها به این موضوع ورود کنند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.