بوستان هزار هکتاری ظرفیتی جذاب برای افزایش توریسم در قم

شهر بیست/ عضو شورای شهر قم با اشاره به مجموعه‌های طبیعی کوه سنگی مشهد، کوهستان پارک صفه در اصفهان و دارا آباد تهران، گفت: باید از ظرفیت بوستان هزار هکتاری به عنوان یک مجموعه طبیعی در جذب توریسم و افزایش ماندگاری مسافر در قم و توسعه اقتصادی شهر استفاده کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بوستان هزار هکتاری ظرفیتی جذاب برای افزایش توریسم در قم
شناسه : 23403 | انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی، سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های طبیعی شهر قم را یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم دانست و تصریح کرد: ورود ۲۰ میلیون زائر به شهر قم ظرفیتی است که باید از آن در جهت تحولات اقتصادی بیشترین بهره را برد.

وی، بستر رودخانه قمرود و بوستان هزار هکتاری قم را دو ظرفیت طبیعی شهر قم نام برد و تأکید کرد: باید از این دو ظرفیت طبیعی شهر قم در جذب توریسم و افزایش ماندگاری مسافر در قم و توسعه اقتصادی شهر استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر حفظ بستر طبیعی بوستان هزار هکتاری، ادامه داد: کاشت گونه‌های مختلف گیاهی سازگار با اقلیم قم می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کیفیت اقلیم قم داشته باشد و سرانه فضای سبز شهر قم را نیز بهبود ببخشد.

امراللهی، کاشت گونه‌های پهن‌برگ را در افزایش ماندگاری گردشگران در این بوستان بسیار بااهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ایجاد کاربری‌های تفریحی و توجه به اشتغال‌زایی و جذب توریسم یکی دیگر از مسائلی است که در طراحی بوستان هزار هکتاری موردتوجه بوده است.

وی ادامه داد: مجموعه کوه سنگی مشهد، کوهستان پارک صفه در اصفهان و دارا آباد تهران نمونه‌هایی است که در کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر حفظ انسجام تمام قسمت‌های بوستان هزار هکتاری در همه قسمت‌ها، بیان کرد: ایجاد کاربری‌های مختلف، داخل شهر بودن بوستان و دارا بودن بسترهای متفاوت و توپوگرافی ویژه منطقه، امتیازهایی است که این بوستان نسبت به مجموعه‌های مشابه خود در کشور داشته و نمی‌توانیم نسبت به این ظرفیت طبیعی بی‌تفاوت باشیم.

امراللهی ابراز کرد: شورای اسلامی شهر قم با حمایت کامل از این بوستان به‌صورت جدی پیگیر اتمام آن بوده و عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در بوستان هزار هکتاری و توسعه فضای سبز شهر قم قابل‌توجه و مثبت است.

وی با تأکید بر همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان، تصریح کرد: برای تسریع در اتمام بوستان باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان به‌صورت جدی وارد میدان شده و به این بوستان به‌عنوان آبروی شهر نگاه کرده و با همه ظرفیت خود ورود کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با ابراز تأسف از اقامت و اسکان مسافران در میدان‌های شهر، خاطرنشان کرد: شهر قم نیازمند توسعه فضاهای سبز و تفریحی بیشتری بود و باید با ورود شرکت‌های خصوصی و همکاری ارگان‌های دولتی هر چه سریع‌تر این بوستان به بهره‌برداری برسد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.