۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در قم طراحی می‌شود

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از ساخت ۱۰ پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر خبر داد و گفت: یکی از اقدامات شهرداری در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، طراحی ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در قم طراحی می‌شود
شناسه : 23400 | انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، اجرای برنامه‌هایی با افق بلندمدت بوده و باید هر اقدامی بر اساس مطالعات جامع انجام شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم را موردتوجه قرارداد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های ‌انجام‌شده باید تا فروردین این طرح کامل شده و به تصویب نهایی شورای ملی ترافیک می‌رسید اما به علت شیوع ویروس کرونا و تغییر اولویت‌های کشور، بسیاری از برنامه‌های ما نیز با تأخیر انجام می‌شود.

ذاکریان، انجام طرح جامع دوچرخه‌سواری را برای نخستین بار در قم آغاز تحولی مهم در حوزه حمل‌ونقل پاک دانست و تصریح کرد: اجرای مشخص شدن مسیرهای ویژه دوچرخه در دستور کار قرارگرفته و بیش از ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در قم طراحی‌شده است.

وی در ادامه به افتتاح پیشت دوچرخه‌سواری در قم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری و اتمام طرح جامعه دوچرخه‌سواری در قم برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه تدوین‌شده که یکی از آن‌ها ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان دوچرخه بوده که به‌زودی نهایی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، بهینه‌سازی معابر اصلی شهر را برای تردد ایمن دوچرخه‌سواران مطرح و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از شهرداری ایمن‌سازی معابر برای تردد دوچرخه‌سواران بوده که موردتوجه قرارگرفته و در جهت تأمین این مطالبه معابر بهینه و استاندارد می‌شوند.

ذاکریان سپس موضوع تأمین پارکینگ در هسته مرکزی را نیز موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: یکی از مشکلات مهم در تأمین پارکینگ در هسته مرکزی، تملک زمین و نبود فضای مناسب در این منطقه است.

وی ادامه داد: پارکینگ مجتمع سیرنگ، میدان روح‌الله و پارکینگ شرقی در حال پیگیری بوده و همچنین پارکینگ خیابان باجک جنب مخابرات یکی از پارکینگ‌های در دست پیگیری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۱۰ لکه برای ساخت پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر شناسایی‌شده و بازدیدهای میدانی آن انجام‌شده است.

ذاکریان در ادامه به مشکلات ناوگان اتوبوسرانی پرداخت و افزود: متأسفانه باوجود پیگیری‌های انجام‌شده بودجه‌ای که سهم دولت برای خرید اتوبوس بوده هنوز به قم اختصاص داده نشده است.

وی با توجه به برنامه‌های شهرداری برای نوسازی اتوبوس‌ها، تصریح کرد: به علت تحریم‌ها خرید اتوبوس از دستور کار شهرداری خارج‌شده و اتوبوس‌ها در حال نوسازی بوده و با توجه به قراردادهای بسته‌شده اتوبوس‌های نوسازی شده در چند مرحله وارد ناوگان اتوبوسرانی قم می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده را به ناوگان اتوبوسرانی اعلام کرد و گفت: با توجه به قراردادهای بسته‌شده تا چند سال آینده مشکلی در ناوگان اتوبوسرانی نداشته و ۳۵۰ اتوبوس به‌صورت تمام‌وقت به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

ذاکریان در پایان به مسئله تعطیلی پارکینگ‌ها و ناوگان اتوبوسرانی در دوران شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با تعطیلی پارکینگ‌ها و بخشودگی اجاره پارکینگ‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان درآمد سازمان محقق نشده و خسارات مالی زیادی به مجموعه وارد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.