توزیع کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری پسماندهای ویژه در غرفه‌های بازیافت

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری «جزء ویژه پسماندهای عادی» توسط شهروندان در غرفه‌های بازیافت توزیع می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری پسماندهای ویژه در غرفه‌های بازیافت
شناسه : 23300 | انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی گفت: «جزء ویژه پسماندهای عادی»، معمولا دارای یک ویژگی خطرناک از قبیل برندگی، خورندگی یا سمی بودن هستند که در اغلب منازل تولید می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: «جزء پسماندهای عادی» می‌توانند سلامتی را تهدید کنند و در صورتی که همراه با سایر پسماندهای خانگی جمع‌آوری شوند در فرآیند انتقال و پردازش، به افرادی که با آنها سروکار دارند، صدمه بزنند.

میرابراهیمی گفت: «جزء ویژه پسماندهای عادی» در اثر تماس با دست می تواند به جراحت، سوختگی یا مسمومیت منجر شوند و ممکن است هنگام جمع‌آوری با انتقال ویروس‌ها و میکروب‌ها منجر به ایجاد بیماری برای شهروندان و یا ماموران جمع‌آوری شوند.

به گفته وی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم نسبت به تهیه و توزیع کیسه‌های قرمز رنگ برای نگهداری «جزء ویژه پسماندهای عادی» اقدام کرده است و شهروندان می توانند پسماندهایی مانند سی دی، باتری و قطعات الکترونیک و … را از سایر پسماندها جدا کرده و در کیسه قرار داده و سپس به غرفه بازیافت محله خود تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، افزایش سرانه سلامت شهروندی، پیشگیری از انتقال بیماری‌ها، بریدگی، سوختگی، بهبود فرآیند بازیافت به دلیل جدا شدن اجزای ویژه خطرناک، افزایش کیفیت کود کمپوست به علت خالص‌تر شدن پسماند آلی و کمک به حفاظت از محیط زیست را از مزایای تفکیک این دسته از پسماندها عنوان کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.