قیمت هر واحد مسکونی طرح مسکن ملی در قم مشخص شد

شهر بیست/ مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هر مترمربع از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این استان،‌ با نازل‌ترین قیمت و بر اساس برآورد اولیه هر مترمربع تا حدود ۳۰ میلیون ریال پیش‌بینی‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قیمت هر واحد مسکونی طرح مسکن ملی در قم مشخص شد
شناسه : 23283 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، حسن صبوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اولین واریزکنندگان وجه در اولویت واگذاری واحدهای اقدام ملی مسکن قم هستند، افزود: ۸۵۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد، با بازپرداخت ۱۲ساله در نظر گرفته ‌شده‌است.

وی بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در استان قم از سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن و بانک مسکن آغاز شد و جلسه‌های منظمی هر هفته برای سیاست‌گذاری و راهبری این طرح انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۵۲۵ واحد مسکونی سهمیه استان قم است که باید اجرایی شود؛ از این تعداد ۷۰۰ واحد در طرح‌های مشارکتی است که سازوکار متفاوتی با طرح اقدام ملی دارد و از طریق مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود؛ شناسایی زمین، پیش‌نویس پروانه، برآورد ریالی و مشارکت مشخص‌ شده‌است.

صبوری ادامه داد: ۶ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح، فرهنگیان و سایر نهادهای دیگر پیش‌بینی و اراضی آن مشخص ‌شده‌است.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت بانکی هم یکهزار واحد می‌باشد که در مجموعه استان سیاست‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: برای اقشار ویژه از جمله بهزیستی و کمیته امداد ۲۵ واحد در نظر گرفته‌ شده که این سهمیه قابل‌افزایش می‌باشد.

وی با بیان این‌که یک هزار و ۸۰۰ واحد در قالب فروش اقساطی واگذار خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن در شهر قم عملیات ساخت را در قالب زیتون ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ در ۲ عرصه ۱۷ و ۲۷ هکتاری تخصیص زمین و ساخت طرح در حال انجام است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، ۲ طرح ۴۸ واحدی، ۹۲ واحدی، ۱۶۴ واحدی و ۸۴ واحدی در قالب زیتون ۶ تا ۱۱ احداث می‌شود.

وی گفت: همچنین زمین ۱۷ هکتاری به‌صورت فروش اقساطی بالغ‌بر یک هزار و ۶۳۴ واحد در حال آماده‌سازی است و امیدواریم تا یک هزار و ۷۰۰ واحد نیز افزایش یابد.

وی افزود: در شهرهای جعفریه، دستجرد، قنوات و کهک زمین شناسایی‌شده و در مرحله واگذاری زمین به بنیاد مسکن است.

صبوری با اشاره به ساخت ۴۴۰۰ واحد در قالب طرح‌های عمومی،‌ اضافه کرد: ۴۰۰ واحد برای شهرهای کوچک و چهار هزار واحد برای شهر قم در نظر گرفته ‌شده‌است؛ در مرحله دوم برای شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام انجام شد که حدود ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و یک هزار نفر پذیرش خواهند شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.