۳۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده قم بازسازی می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۶۰ هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج قم احداث خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده قم بازسازی می‌شود
شناسه : 23281 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، داریوش بلدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در ادامه طرح اقدام ملی مسکن،‌ علاوه بر ساخت واحدهای جدید در شهرک پردیسان قم، در قالب همین طرح می‌توان در بافت فرسوده شهر هم واحدهای مسکونی ساخت.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای مشارکت دستگاه‌های ذیربط در ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده آماده ‌شده و مقرر است بنیاد مسکن در ۶۰ هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج، سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی کند.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، عوارض ساختمانی این واحدها را در این منطقه رایگان اعلام کرده، هزینه خدمات نظام‌مهندسی نیز با ۵۰ درصد تخفیف و تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه مسکن نیز از سوی بانک به متقاضیان ارائه می‌شود.

بلدی با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت فرسوده، گفت: به دلیل پایین بودن کیفیت مسکن در هسته مرکزی شهر، این مناطق در حال خالی شدن از جمعیت و از سوی دیگر سکونت اتباع خارجی در این مناطق درحال افزایش است.

وی افزود: با توجه به اینکه هسته مرکزی شهر از خدمات زیربنایی به‌طور کامل برخوردار است، در تلاش هستیم واحدهای مسکونی جدید در این مناطق احداث کنیم.

وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۷۵۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای احراز هویت دعوت و تاکنون ۳۵۰ نفر احراز هویت شده‌اند؛ این افراد باید در بانک حساب افتتاح کنند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم،‌ ۳۰ درصد هزینه طرح اقدام ملی مسکن از طریق تسهیلات و ۷۰ درصد نیز آورده متقاضیان است.

وی افزود: افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام و مدارک خود را در سامانه تکمیل کرده‌اند، تا ۱۵ تیرماه پیامک واریز وجه به‌حساب برای آن‌ها ارسال می‌شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن قم نیز در این جلسه گفت: بانک مسکن متعهد شده است برای تامین مالی احداث بخشی از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن،‌ با اولویت تسهیلات صندوق مسکن یکم اقدام نماید.

خاکساری افزود: افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و دارای صندوق مسکن یکم هستند،‌ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین میزان تسهیلاتی که بانک مسکن به بافت فرسوده پرداخت می‌نماید از ۸۰۰ تا ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بر اساس متراژ واحد می‌باشد.

نوشته های مشابه
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.