در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

توضیح معاون آموزشی دانشگاه آزاد قم درباره امتحانات پایان ترم دانشجویان

شهر بیست/ معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تحصیلی دانشجویان در این دانشگاه توضیحاتی بیان کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توضیح معاون آموزشی دانشگاه آزاد قم درباره امتحانات پایان ترم دانشجویان
شناسه : 23258 | انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶   پرینت

دکتر محسن زرگر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» در خصوص تاریخ برگزاری امتحانات دانشجویان گروه علوم پزشکی این دانشگاه، گفت: امتحانات گروه علوم پزشکی از اول مرداد تا ۱۵ مرداد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی همچنین به زمان برگزاری دروس آزمایشگاهی رشته‌های گروه پزشکی اشاره کرد و گفت: کلاس‌های دروس آزمایشگاهی از اواخر تیر تا اواخر مرداد به صورت فشرده در پنج هفته برگزار می‌شود و امتحانات و ارزیابی نمرات دانشجویان در طول دوران برگزاری کلاس‌ها توسط اساتید انجام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تأکید کرد: تا این لحظه، امتحانات گروه علوم پزشکی به طور حضوری خواهد بود مگر اینکه دستور دیگری از سازمان مرکزی دانشگاه ابلاغ شود.

دکتر زرگر همچنین در خصوص تعویق یک هفته‌ای تمامی امتحانات دانشگاه آزاد قم، گفت: تمامی امتحانات هفته اول واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از روز شنبه ۲۴ خرداد تا پایان روز پنج شنبه ۲۹ خرداد ۹۹ لغو شد و به انتهای امتحانات یعنی از روز شنبه ۲۱ تیرماه تا پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹ موکول شد.

وی در خصوص اینکه آیا امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد قم به صورت حضوری برگزار خواهد شد یامجازی، گفت: تا این لحظه، تمامی امتحاناتی که از هفته آینده شروع می‌شود، به شکل حضوری خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: بعضی از دانشجویان فعال در فضای مجازی به برگزاری امتحانات به شکل غیرحضوری تمایل دارند اما بسیاری از دانشجویان هم متقاضی آزمون حضوری هستند و می‌گویند همان‌طور که در جامعه رفت‌وآمد داریم، برای حضور در دانشگاه هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی نداریم.

دکتر زرگر، برگزار شدن امتحانات به شکل حضوری را دارای کیفیت بهتر و به سود دانشجویان دانست و گفت: برگزاری آزمون مجازی، مشکلات خاص خود را دارد. دانشجو در زمان کوتاهی باید به سؤالات، پاسخ دهد در حالی که اگر اینترنت قطع شود یا هر اتفاقی رخ دهد، نمره سؤال را از دست می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به لحاظ زیرساختی، امکان برگزاری امتحانات به شکل مجازی وجود دارد، گفت: با توجه به تجربه واحد الکترونیک سازمان مرکزی، این امکان وجود دارد و احتمالاً مشکل خاصی نباشد اما اگر امتحانات به شکل حضوری باشد، حقوق دانشجویان بیشتر حفظ می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم همچنین در خصوص «طرح تعاون آزمون»، گفت: بر اساس این طرح، دانشجویانی که محل تحصیل آنها در دانشگاه آزاد اسلامی با شهر محل سکونت یکسان نیست، می توانند با ثبت‌نام در سامانه انتخاب محل امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس http://azmoon99.iau.ac.ir  در شهر محل سکونت خود امتحان دهند.

دکتر زرگر در پایان خاطرنشان کرد: اگر امتحانات به طور حضوری برگزار شود، طرح تعاون آزمون اجرایی خواهد شد اما اگر مجازی شود، دیگر این طرح قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.