خسارت بیش از ۹۲ میلیاردی کرونا به تولیدکنندگان کشاورزی قم/ جبران خسارت‌دیدگان سیل و تگرگ در انتظار ابلاغ اعتبار

شهر بیست/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به خسارت ۹۲ میلیارد و دویست میلیون تومانی کرونا به واحدهای تولید کشاورزی در قم، گفت: به دلیل کاهش شدید مصرف تولیدات کشاورزی مثل مرغ و شیر، کاهش قیمت شدید صورت گرفت و خسارت زیادی به تولیدکنندگان مرغ گوشتی، شیر، گل و گیاه زینتی و ماهیان زینتی وارد شد.     
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خسارت بیش از ۹۲ میلیاردی کرونا به تولیدکنندگان کشاورزی قم/ جبران خسارت‌دیدگان سیل و تگرگ در انتظار ابلاغ اعتبار
شناسه : 23223 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با «شهر بیست» با اشاره به خسارات سیل، تگرگ و سرمازدگی به تولیدات کشاورزی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در قم، گفت: گزارش خسارت‌ها به ستاد حوادث غیر مترقبه وزارت کشور ارسال شده و منتظر ابلاغ اعتبار هستیم تا هرچه سریعتر فرآیند پرداخت خسارت‌ها را به کشاورزان شروع کنیم.

وی تصریح کرد: خسارت‌های سیل، تگرگ و سرمازدگی به صنعت کشاورزی قم در ماه فروردین ۴۸ میلیارد و سیصد میلیون تومان و اردیبهشت ماه، ۳۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد شد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: این خسارت‌ها شامل اراضی زراعی، باغی، دام سبک، چاه، جاده‌های بین مزارع و سیستم‌های آبیاری می‌شود.

پورمیدانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به خسارت‌های مالی کرونا به صنعت کشاورزی قم اشاره کرد و گفت: صنعت کشاورزی در زمینه تولید دچار خسارت نشد اما به دلیل کاهش شدید مصرف تولیدات کشاورزی مثل مرغ و شیر، کاهش قیمت داشتیم و خسارت زیادی به تولیدکنندگان مرغ گوشتی، شیر، گل و گیاه زینتی و ماهیان زینتی وارد شد.     

وی تصریح کرد: قم جزو اولین استان‌هایی بود که میزان خسارت‌ها را به وزارتخانه ارسال کرد و در مرحله اول که سیزده رسته تولیدی و خدماتی برای جبران خسارت کرونا احصا شد، شامل بخش کشاورزی نبود اما اخیراً کشاورزی هم اضافه شد و اکنون آمار خسارت کرونا به جزئیات وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از خسارت بیشتر به واحدهای تولید شیر، گفت: در بحث شیر هماهنگی خوبی با کارخانه های تولید شیر شد تا شیرهای تولیدی که روی دست تولید کننده مانده بود، خشک شود و این اقدام، کمک خوبی برای پایداری تولید و کاهش خسارت بود.

وی افزود: در بحث مرغ هم بیش از ۳۵۰ تن مرغ را به قیمت رسمی و مصوب از تولیدکنندگان خرید کردیم در حالی که قیمت بازار بسیار کاهش یافته بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان خاطرنشان کرد: کرونا به ۱۹۵۱ واحد کشاورزی بالغ بر ۹۲ میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت زد که این خسارت‌ها بیشتر معطوف به کاهش مصرف و قیمت محصول بود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.