دولت به تعهدات خود در زمینه نوسازی اتوبوس‌های شهری عمل‌ نکرده است

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با انتقاد از عدم تعهد دولت در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرها، گفت: چند سالی بوده که دولت یارانه‌ای بابت نوسازی ناوگان نداده و هزینه‌های بالای دو میلیاردی خرید اتوبوس از عهده شهرداری‌ها خارج‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دولت به تعهدات خود در زمینه نوسازی اتوبوس‌های شهری عمل‌ نکرده است
شناسه : 23214 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مطلوب برای استقبال مردم در استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری در تشویق مردم برای استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی بازنگری در خطوط اتوبوس‌رانی و تأمین اتوبوس‌های به‌روز است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به قیمت بیش از دومیلیاردی هر دستگاه اتوبوس، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای به‌روزرسانی ناوگان اتوبوس‌رانی خریداری شد، اما با توجه به اعتبارات محدود شهرداری نمی‌توانیم تمام ناوگان اتوبوس‌رانی را نوسازی کنیم.

ذاکریان، بازسازی اتوبوس‌ها را یکی از بهترین راهکارهای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بسته‌شده و امسال نیز مقدمات قرارداد ۷۰ دستگاه اتوبوس دیگر در حال انجام است.

وی از ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان اتوبوس‌رانی خبر داد و گفت: فاز نخست اتوبوس‌های بازسازی‌شده بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال وارد قم شده و هرماه ده دستگاه دیگر وارد ناوگان اتوبوس‌رانی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، تعداد اتوبوس‌های نیازمند به بازسازی را بیش از ۳۰۰ دستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم که به‌مرور اتوبوس‌هایی که بیش از ۱۰ سال کارکرده و فرسوده شده‌اند با اتوبوس‌های جدید جایگزین می‌شوند.

ذاکریان، تعداد اتوبوس‌های موردنیاز شهر قم را بیش از ۵۰۰ دستگاه عنوان و بیان کرد: با توجه به مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل قم و شرایط حاکم بر شوارع و معابر و اعتبارات اختصاص داده‌شده ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا چند سال آینده از طریق بازسازی اتوبوس‌ها این تعداد اتوبوس وارد مدار شده و خدمات مطلوب‌تری را به شهروندان ارائه می‌دهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با انتقاد از عدم تعهد دولت در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرها، تصریح کرد: چند سالی بوده که دولت یارانه‌ای بابت نوسازی ناوگان نداده است و هزینه‌های بالای دو میلیاردی خرید اتوبوس از عهده شهرداری‌ها خارج‌شده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.